En ledig dag i köket...

Ja det har varit mycket styr i köket under dagen..

Startade morgonen med o baka scones..



Så enkelt, o så gott..
Speciellt lite varma o knapriga..:)

Recept

1/2 dl mjöl
1/2 dl havregryn
2 msk bakpulver
1/2 msk salt
Lite linfrön

Blanda allt o smula ner 50 gram margarin.
Blanda allt med 1,5 dl filmjölk.

250 grader i 10 minuter.

Mums..!!

Tog lite fil o russin med kanel oxå, o ett ägg o en kopp te..:)

Magen har strulat lite under dagen..
O har hört att filmjölk e bra då..
Men nu har den nog lugnat sig lite, så ska ta mig en soffkväll o titta på lite spännande program.
Va nått om Utöja på kanal 2 nu vid 20.00..
Ska jag absolut se..!!

Nåja, tillbaka till dagen..

Efter frullen cyklade jag ner till syrran med ett smakprov på mina scones..
Sen vidare till mamma..
Vi gick en 40 minuters runda o det va strålande väder..

Men som vanligt övergår solen till regn..

När jag kom hem la jag mig i soffan en stund..
Fick senaste topp-hälsatidningen av syrran så tog mig ett litet mellis o en stund i soffan..



Vid 15 tiden kom finaste M upp på mat..
Så hade gjort varm smörgåstårta..
Så gott, o så länge sen jag gjorde det nu..
Mums igen..

Passade på att göra en efterrätt oxå..
så testade faktiskt o göra den där smulpajen jag skrev om i ett tidigare inlägg..
Skrev då att man skulle ha bär till, men jag e lite extra svag för äppelpaj så fick bli det istället:)



Den va helt klart godkänd, dock lite torr men seg..
Saknade lite knaster, eller hur jag ska förklara:D

Men med kesella vanilj så va det supergott..
Testa!!

Nu blir det soffan..
Tjo hej..!



Kommentarer
Postat av: sandra

tackar för smakprovet som va supergott.. behövde ja eftersom ja jobbade över till 4:) spelar in de å tittar på du e vad du äter istället:)

2012-04-26 @ 20:35:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0