Läste på Anna Skippers sida...

Nyttig frukost;

Morgongröt med havregryn

Havregryn rensar bort skadligt kolesterol från mag-tarmkanalen och blodkärlen. Ger magen och tarmen bra fibrer att jobba med då du tillsätter psylliumfrön och linfrön. En bra start på dagen som ger stabilt blodsocker och lång mättnadskänsla.

Ingredienser:

  • 1 dl ekologiska havregryn
  • 2,5 dl vatten
  • 1 msk psylliumfrön
  • 1 msk krossade linfrön
  • 1 nypa salt

Gör så här:

  1. Koka gryn + salt i vattnet i några minuter. (Använd inte mikrovågsugn – då förlorar du värdefull näring.)
  2. Vill du ha mera smak på kan du riva ett halvt äpple i gröten och låta koka med.
  3. Servera med sojamjölk och äpplemos.

___________________

Skrev ju om min gröt här om dagen...

Några av er gjorde tydligen er gröt i micron, men enligt Anna så e det inte lika bra.. ?!

Stämmer eller inte, ingen aning..

Men hur eller hur, så e det nyttigt..:P

 

Vrålförkyld idag..

Varit tufft o jobba med rinnande näsa, svidande läppar o täppta borrar..

Men det gick..

Varit på middag ikväll..

Fått min favoritmat..

Köttbullar, mos, lingon, inlagd gurka, fetaost o riven morot..:)

Kan äta huuur mkt som helst..:)

O fick en efterrätt oxå..

Så enkel, men så lyxigt god..!

Hon hade tagit kesella o mixat med mango o kokos, sen in med det i frysen..

Till hade vi hallon vilket passade superbra ihop med syrliga "glassen"..

 

Igår bröt jag ihop lite, bara lite..

För jag e så arg på mig själv o mitt jävla ätande..

Jag äter allt, o jag äter mkt..

Jag e inte sugen längre, men jag äter ändå..

För att..??! ... Öh ah..

"det e endå förstört" -känslan kommer...

Jag har ätit ca 1 kg lösgodis denna veckan, o kakor hit o dit..

Vad hände?!

Jo detta..

Mitt sjuka men sanna kretslopp

Måndag/tisdag innebar ordning o träning- förkylningen kom- träning uteblev- motivation/karraktär försvann- "skiter i vilket känslan" uppstod- tyckasyndomsigsjälv är lika med onyttigheter- onyttigheter innebär ångest o dåligt samvete- som i sin tur innebär mer onyttigheter...

O det e efter den delen motivationen ska komma tillbaka..!

Vågen ska visa sitt o huvudet ska dunkas i väggen..

Jag går upp, o jag gör det fort.. Det vet jag så väl..

 

O jag vet att om/ när jag varit utan godis o skit ett tag, tränat bra o ätit helt ok så kan jag se mig själv i spegeln med en nöjd känsla.. Jag känner mig renare o även att det kanske inte hänt ett skit på vikten så känner jag mig lättare o smalare..

Det e ju så jag vill må, så jag vill känna o tycka..!

Varför ska det vara så svårt.?!

Det e bara en dum idioti, ett sjukt beteende som bara kommer när något känns tungt eller okontrollbart..

Insåg att det varit mkt sådant här nu under hela april..

liten kaka hit, liten godisbit dit..

O jag har bytt jobb, arbetar olika tider, har ingen riktigt koll på lunchtiderna o ibland har jag tid till mellanmål, ibland inte.. Har lediga dagar som börjar lite olika på morgonen, sena frukostar kan bli tidiga o blir det ett mål mat eller blir det fler?

Jag måste hitta en kontroll över mat-tiderna..

Planera innan så det inte blir att jag skiter i vilket igen..!

Jag vet så väl att jag kan, o det e bara viljan som styr..!

Har jättehärliga träningspass jag kan o vill gå på..

Morgonpromenader jag hinner med..

Allt finns, o det e bara det där riktiga viljan som fattas just nu!!

Jag har varit riktigt duktig sedan i oktober -11, så sprutorna startade..

Det vågar jag erkänna, jag gav 110%..

O det e dit jag vill igen..!!

Känslan att se sig i spegeln o att kunna le åt sin spegelbild e så jag vill ha det...

 

Näe, nu behöver jag en dos Sandra, för hon är min förebild o hon vet ta mej tusan hur hon peppar mig!!

Detta e inte OK, inte på långa vägar..!!

 

Nu ska jag lägga mig, hoppas på bra sömn, snäll näsa o en lång sovmorgon..

Har en bil att ta hand om imorgon!!

 

Tack för kvällens klagande..!

 

 


Kommentarer
Postat av: sandra

tyvärr så svek karaktären mig me igårkväll.. åt så ja mådde illa



men idag e de nya tag.. kesoplättar tonfiks å wokröra till jobbet..



snart vägning juh



hejja hejja

2012-04-21 @ 11:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0