Fisketur...

Idag har solen varit framme hela dagen..
Inte en droppe regn heller..
Gött...
 
Vaknade ganska tidigt idag..
Men låg en stund innan det va dags att starta dagen...
 
Runt 12 tiden drog jag o M ut till änga...
Det va dags o dra ut o fiska..:)
 
Det va en bit att cykla i skogen innan vi kom fram till sjön..
Kusligt, det finns vildsvin där..
M´s pappa hade skjutit ett igår...

Men vi såg inga eller hörde inga heller..
Pjuhu..
 
När vi kom ner till båten va det bara att hoppa i..
Det blåste lite till o från så vi glev ofta in mot kanten..
Men M va en baddare på att ro..:)
 
Jag kastade först, men linan trasslade sig 2 ggr så efter att jag skurit av allt o börjat om på nytt så blev jag less på skiten o tog metspö iställe..
Då hade M redan hunnit få fisk..
Men jag va inte långt efter:P
Vi kastade i stackarna igen..
Man fick ju lite dåligt samvete när man tittar dom i ögonen:(
 
Efter 2,5 timma på sjön så rodde vi in igen o cyklade tillbaka till huset..
Där va middagen klar..:)
Blev dillstuvade potatis med kassler o stekt ägg..
Redig husmanskost.. namnam..
 
Klockan gick fort idag oxå..
Men har hunnit skruva ner alla hyllorn nu..
Kanska tomt på väggarna o det ekar mer än vanligt...
Men jag står ut..
 
Idag sket de sig, jag har ätit lösgodis..
Men chokladsmaken gör mig påmind av äckliga stunder..:/
Dumt, ja jag vet..
Men gjort e gjort..
Ska strax bege mig ut med cykeln..
Ska säga hej till syster o sen till M på filmmys:)
 
Imorgon blir det stan en stund.
Fixa en sak som jag redan har fixat men behövde göra om.. "surt"..
Sen blir det middag me syster o La familja!
 
Ha de gött..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0