Världens finaste nisse...

Idag gick jag upp kl 6 på min lediga dag..
För jag skulle banne mig se Elias första lucia..
 
När jag kom så fick jag en kopp glögg där i mörkret o hittade D ganska snabbt.
De hade tänt massa ljus i hängt upp mängder med lyktor i ett träd..
Superfint va det..
Efter en stund kom ett jättetåg med lucior, pepparkaksgubbar, tärnor, stjärngossar o sist men absolut inte minst nissarna..
Det va svårt o hitta honom bland alla röda små killar, men tillsist såg jag honom..
När det va dags för "i ett hus i skogens slut" så gjorde han några rörelser o då brast det för mig..
Då kom tårarna..
Lilla killen stod där, röd om näsan o gjorde "räck mig handen din"...
Som han alltid gör med mig:)
 
Man fick inte fotografera under tiden utan vänta till sista låter...
Då va det ös på alla föräldrar så jag hade svårt att hitta fram o få till några bra..
Men här har ni honom....
 
Mosters älsklingsnisse
 
 
 
Han va lite trött o eftersom det säkert va ett 60-tal personer som stod o fotade o irrade runt så stod han mest där o tittade sig runt omkring..
När jag väl kom fram o tog upp honom o berömde honom så nickade han bara lite försynt..
Frågan e om han ens förstod att det va jag.. :/
Men jag ska prata med honom sen o fråga lite mer..:)
Jag är stolt över honom, så det så!!
 
Nu e kl snart 11 o jag har hunnit med två luciafiranden..
Åkte till jobbet o tog en glögg o clementin med A o de andra tre som satt vid bordet..
Vart va de andra???
Något luciatåg blev det aldrig tyvärr..
Men de hade dukat upp massa gottigott som jag duktigt tackade nej till..
 
Tvätten e tvättad, torr o på sin plats..
Räkningarna e betalda o julkorten e skrivna o klara..
 
Nu ska disken diskas innan jag sätter igång med dagens middag..
Får ju finbesök om en stund så ska slå på stort o göra tacopaj..
 
I em blir det combat med sandra..
Heja heja..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0