Marsipan till förbannelse..

Nu har jag varit i köket i 3,5 timma..
Vill inte in dit igen på ett bra tag:D

Jag har lagat kvällens middag.
Provade något nytt..
Färsblock med fetaost o potatismos..
Älskar blandningen med mos, morötter, inlagd gurka o fetaost..
Endel kanske slår på stort som fläskfile eller lax en fredagskväll, medans jag gör mos:D

Så här gör man färsblocken.
Blanda färsen med salt o svartpeppar.
Kavla ut den o lägg fetaosten o valfritt på ena sidan, jag tog favoritkryddan oregano:)
Vik dubbel o skär i bitar.
Så busenkelt men så mkt godare än vanliga biffar.


Efter maten blev det tårtdekortion..
Kan meddela att jag numera har blå nagelband.. hrm..

Bild på den kommer imorgon, för jag vet att några av mina gäster läser denna o då blir det inget spännande..:)

Men hade jättemmkt ideér men blir aldrig som man tänkt sig så gjorde det enkelt för mig:D
Sen hur den smakar vet jag inte.. haha..

MEN, den där förbannande marsipanen råkade hamna i magen.
På tok för mkt oxå..

Va tur att jag tränade 30 min styrka/kondition innan jag började..
Men så otroligt onödigt känner jag..
Men nu e det för sent..!!

Jaja..
Lite irriterad så ska jag faktiskt göra min redo för sängen.
För imorgon ska jag få födelsedagsfrukost hos den bästa! :)

Ha en trevlig fredagskväll..

Kommentarer
Postat av: Vera

2012-02-11 @ 07:56:44
URL: http://ecat-carpediem.blogspot,'
Postat av: Vera

Haha, ja det gick ju bra ;) vill iaf säga ett jöttegrattis på din dag! Hoppas den blir super :)

2012-02-11 @ 07:58:44
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0