Välkomna hit...

Jag har valt att starta denna bloggen för både min o andras skull.
Jag kommer att skriva om allt som hör till träning och hälsan.

Kanske kan jag inspirera andra med tränningstips och recept?!

Vore kul om ni gav kommentarer om vad ni tycker o tänker...
Allt från positivt till negativt är välkommet..

Men jag börjar från starten!!

Sommaren -05 fick jag sjukdomen Ankyloserande Spondylit (Bechterew), vilket innebar att min rörlighet försämrades och kroppen ville inte alla gånger göra som jag ville.
Hösten -10 började jag tappa gnistan, jag blev sämre. Värken var med varje dag, Ryggen stelnade och nacken och halsen blev framskjutet.
Jag såg dystert på min framtid, tills min reumatolog hittade vad jag i 7 års tid letat efter.
Hösten -11 började jag ta Humira, en spruta med ren kuckelimuck-medicin, och idag är jag som vilken tjej som helst.
Sjukdomen finns kvar, livet ut. Men nu har den stannat av, o jag får möjlighet att ta igen det jag missat.
Jag går, springer, lyfter och gör precis allt det där jag inte kunde då.
Så jag slog på stort och tar igen den träning jag missat.
Jag har alltid velat träna, men inte kunnat! Så här kommer ni kunna följa mig och min resa från botten till toppen.

Jag hoppas att jag kan peppa fler till att komma igång, och kan jag, så kan verkligen du!

Så nu kör vi!


Kommentarer
Postat av: .....

hej p önskar dig all lycka med träningen .. kör hårt o hoppas på mycket bra tips här , för de har du många :)

2012-01-22 @ 11:39:43
Postat av: Josefine

Ville bara säga Vad duktig du är!! Grymt jobbat!! Lycka till med allt! Här kommer jag kika in o kolla lite recept o tips! :) /Josefine

2012-01-22 @ 12:58:50
Postat av: .....

har ett tipps till er som läser här :)



trx träning :) den ger som fasen o behöver inte va dom dyra ,, fins för ca 600kr

http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/traningsredskap/styrketraning-8/balanstraning/multibalance-trainer

2012-01-22 @ 14:50:57
Postat av: Linda Petersson

Önskar dig all lycka med träningen :)

2012-01-22 @ 19:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0