Midsommar!

I fredags åkte jag mot Öland..
Vägen ner gick  bra, ganska ok med trafik o det rullade på fint..
 
Väl nere så möttes jag av en bakfull stackare som inte orkade följa med resterande ut på äventyr..
 
Efter en stund kom hela ligan o det blev lite kaffe o annat smått o gott..
 
På eftermiddagen begav vi oss mot Borgholm för en bit mat..
Det blev fläskfile black and white..
Namnam..
Men det va mulet o kallt o där satt vi med filtar o huttrade medans vi njöt av god mat o en o annan rolig figur som gick förbi...
Efter maten insåg jag att ingen av oss hade tänkt på att betala parkeringen..
Så när vi kom tillbaka möttes vi av p-böter på bilarna:/
Just då va det irritande o onödigt, men eftersom ingen av oss 7 kunde tänka så långt så blev allt ett enda stort skämt, o vi kunde inte göra annat än skratta åt det..
 
Kvällen bjöd på ösregn o trots det så fick vi ihop lite grillat o vi kunde sitta inne på en varm altan o njuta av allt från ostar till melon...
Jag tog det rätt lugnt med alkoholen, dels för att jag skulle köra hem dagen efter o dels för att ha tankar o ord på rätt håll..
 
Vid 12tiden börjde en efter en droppa av o jag la mig vid 1 ungefär..
Det sista jag minns e lilla Åsa som från ingenstans säger "jag har en dold talang, jag kan sjunga Lilla snigel med stängd mun"..
Låg i rummet intill o småskrattade för mig själv..
Men någon sång hörde jag aldrig:D
 
På morgonen va jag först upp..
Sovit bra o magen o jag va sams, trots mkt mat o lite alkohol..
Gick ut o satte mig i en solstol o njöt av lugnet..
Rastlösheten smög sig på så gick in o försökte plocka lite så tyst jag kunde..
Person nr 2 kommer upp o sen kommer en efter en..
Lite snabb frukost o kaffe blev det innan vi bestämde oss föt att köra lite gokort..
Har aldrig testat så jag va lite nervös måste jag erkänna..
Efter 1,5 timmas väntetid var det vår tur..
Efter några varv vågade man gasa i kurvorna o vilken jäkla adrenalinkick man hade alltså..
Heeeelt sjukt roligt..
14 minuter gick fort o när jag kliver ur gokarten inser jag att bilnycklen ligger någonstans på banan..
Så bara ut o leta..
Som tur va har ju en av oss "supersyn" som han så fint kallar det, så han hittade den..
 
När vi kom tillbaka till stugan blev det lite korvgrillning o frågesport..
Syster m familj kom o sa hej innan jag packade ihop mitt o åkte mot Borgholm för att säga hej till Mamma o Pappa..
Jösses vilket fint ställe de lyckades hitta..
Ett pensionat precis vid strand hotell..
En gigantisk balkong på taket med slottsruinen på nära håll..
SKitfint alltså..
Så efter någon timma på deras balkong for jag hemåt..
En öde väg väntade med ingen trafik alls..
kusligt lugnt o dimman låg tät..!
Men kom tillslut hem o va ruskigt trött...!!
 
Men måste ändå säga att trots böter, regn o borttappad bilnyckel så har jag haft jättetrevligt o alla har varit glada o trevliga så kan inte klaga på nått:)
Va jätteskönt att få lämna virserum för en stund o komma iväg o få släppa alla måsten en stund..!!
 
Så tuuusen tack till er alla som gjorde mina dagar på Öland till ännu ett minne! :)
Nu har jag tvättat, o någon snodde min tvättid mitt i allt o plockade ur min tvätt..!
Grr, de fick sig en ordentlig tillsägelse på en sträng lapp, så det så!!
 
O smultronen har kommit, så nu ska jag baka lite..
O ta en fika med mamma o pappa som kom hem innan..
 
Imorgon e det måndag, o då jävlar..!!
 
En sak till, skadeglädjen e den sanna glädjen!
Det står jag för!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0