Ett litet pass...

Jag har ju berättat om mina små pass jag gör ibland..
Om inte annat har ni säkert läst det under mina veckoredovisningar..
O visst, en kvart eller så kanske känns futtigt..
Men, det gör mer än vad ni tror..!

Iaf på mig..:)

Idag blev det några min på crosstrainern o i med Paolo Roberto-dvdn...
Han har två "kvartar" med olika övningar..
En med Mage/ben/armar, o en ren kondition..
Så jag tog konditionen idag..
Svetten rinner, tro mig..
En halv minut/övning o en min vila efter halva passet typ..
Det bästa är att man har en tid att passa, man ger inte upp lika lätt då..
O man har nått o taggas av...

O jag har räknat ut att det tar 10 min att gå till jobbet..
Alltså går jag ca 20 min/dag, (dit o hem) äter då lunchen lite närmare jobbet så vägen dit i minuter struntar jag i att räkna.
jobbar 6 dagar i veckan..
Så med andra ord så går jag 2 tim/vecka för att jobba!
Det e bättre än inget..
Cyklar jag tar det ca 5 min, o då cyklar jag hem på lunchen.
Alltså 20 min/dag.
Blir oxå 2 timmars cykling..

Kom ihåg att det lilla gör, mer än vad man ibland tror..

Alla hinner en kvart då o då..
O att promenera e bra för så mkt mer än vikten..
Minskar stress, stabiliserar blodtrycket o kolesterolet är några av många bra anledningar till att gå en promenad..

O visste ni, att en timmas powerwalk förbränner 370 kcal.
Men tar du med dig stavarna förbrukas hela 420 kcal..
O då belastats knäna inte lika mkt o hållningen blir bättre..:)

Så för sjutton, ta en promenad..
O glöm inte stavarna:)

Det va allt för idag..
Tack hej:P

Kommentarer
Postat av: sandra

njut nu av de sista promenaderna till jobbet

snart ska juh bilen rulla istället:) att gå till vetlanda kan juh bli lite väl långt.. kram

2012-03-09 @ 16:00:46
URL: http://sandrajennerstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0