Produktiv!

Idag har jag fått mkt gjort..

Började jobba vid 10.00 o tackade chefen för alla år på jobbet vid 13.00..

Ner till Haga o tvättade bilen, så noga jag kunde..!

Gick runt kvillemåla med mor o far..

Mot ica o handla till kvällens sysselsättning.
Brödbak!!



Blev goda, men inte så fina som jag önskade.
Pappret fastnade under så fick skära bort en del, så blir som typ stora skurna frallor..

Receptet är

225 grader 12 min (ev lite längre)

5 dl ljummet vatten
50 g jäst
(blandas)
3 msk olivolja
1 msk sirap
4 dl havregryn
1,5 tsk salt
10-11 dl mjöl. (tog dock vetemjöl)
spara en dl mjöl till senare.

Låt jäsa 30 min.
Forma till frallor el långbröd
Låt jäsa ytterligare 30 min
Pensla vatten på dom o strö på lite havregryn o in i ugnen..


Åt en till "soppan" jag gjorde..
vad jag hade i soppan?
Ja, hmm, morötter o öh ah morötter:D
Köttbuljong, paprikapulver, peppar o chilesås..
Men gjorde den på tok för stark så åt halva skålen:D
Men frallan va mjuk o go:)

Polerade upp min diskbänk lite oxå, när jag ändå bosatt mig i köket..

 

Tänk om jag kunde få alla dagar till att vara så proppfulla med massa "borde-göra-saker"

 

Imorgon kanske jag ska ut på äventyr..

Kvällen ska iaf spenderas i soffan med min bingolott:D

 

Nehe, nu tar jag mig några vindruvisar.

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0