Kvällspass...

Jaha, då va det kväller..
O efter jobbet idag körde jag raka vägen till gymmet..

Det e svårt tycker jag..
Att komma in utan någon som helst aning om hur jag ska lägga upp ett pass..

Men jag tycker ju mest om att träna armarna..
så jag körde biceps, triceps o mkt axlar..
Lite rygg oxå iofs..

Men har lite frågor..

Vad är bäst..?!

Att göra få övningar, men fler rep?
Att göra många olika övningar men mindre rep?
Att ta lätt, fast fler ggr?
Eller att ta tyngre o färre rep?

Hur många olika muskelgrupper e lagom/pass..?

Jag använde mig iaf utav hantlar mest..
Testade en övning som Carro hade hittat o testat, o som hon hade lagt upp på sin blogg...(http://carrostraning.blogspot.se/)
Så jag testade den oxå... :)
http://denicefitness.myshowroom.se/traningsfilm-fran-dagens-pass/

Och ja, den tog..!
Började lugnt, med 3 kg´s vikter.
Men ökade till 4 kg senare.
Det svider gott i axlarna sen:)

Måste säga att det e många duktiga tjejer/kvinnor som tränar där på friskvårdscenter..
De ligger i hårt..:)
Jag ska försöka komma på något typ av övningsschema som ska följas, då borde det blir lite lättare..
O för att sedan kunna öka o följa upp det lite..

Kändes iaf bra att det endast var för tjejer idag..
För att stå med två små hantlar jämte killar som lyfter en aningen större vikter e lite smått pinsamt:D

Nu har jag ätit lite mat..
Satt fint..
Hade ingen direkt ordning på rasterna på jobbet idag..
Så jag fick smälla i mig min äggmacka innan jag gick in på gymmet..:/
Skulle egentligen ätit den ca 1,5 timma innan.. men men..

Imorgon e det torsdag, redan!
Sjukt va tiden går..

Näe,  nu ska jag kolla runt lite..

Kramar





Kommentarer
Postat av: Vera

Jag tycker också det är roligt att träna armar :)

Men till dina frågor.. Kroppen vänjer sig efter ca 6 veckor, så det är bäst att variera lite :)

Lätta vikter och många reps får du på pumpen.. Men jag brukar varva mellan 6 repetitioner 4 gånger, och då försöker jag lyfta tuuuuungt ! Eller köra 10 repetitioner 3 gånger, och då ska det riktigt brännas i muskeln de sista repsen- så variera, det mår kroppen bra av :)

2012-05-09 @ 21:59:37
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0