Att jämföra bilder kan vara roligt...

... men inte alltid...
 
Förstörde allt, på 5 månader..
Jag jobbade hårt, va på gym, gick på pass, va ute på morgonpromenader o åt bra o regelbundet..
Det e så man gör när man vill se bra ut..
Man sitter inte i soffan med allt va skräp nu kan vara.
Man ligger inte o slöar i sängen tills man måste gå upp.
Man åker inte förbi gymet o sneglar in o tänker "där borde jag stannat"..
För man STANNAR...
Jag har gått på ett eller två pass i veckan..
men vad gör det när man inte äter det man ska, eller som man ska..
Då är det lönlöst o tro att något ska hända...
 
Det hjälper inte att sitta o deppa ihop heller, för det gör ingen skillnad..
För det e JAG som ska göra skillnaden...
Det e ingen annan som springer häcken av sig för att jag ska se bra ut..
 
Jag hade en gång ett bra självförtroende..
Jag fick en kick av att andra kom fram o gav mig en fin kommentar..
 
Jag vill dit igen..
O jag SKA dit igen..
 
Jag vet hur man gör, så vad väntar jag på...?!
 
Nåja..
 
Idag e det söndag..
O solen skiner...
 
Jag har en disk att ta hand om..
Ren o torr tvätt ska hängas in. (för att sedan hängas ut igen o ner i lådorna)
Ska laga mat för att ha någon matlåda redo inför imorgon..
O jag ska åter igen umgås med min fina o få middagen serverad ikväll..
Min finfina Magda:)
 
Jag ska nog ta o starta dagen nu då kanske...
Har bara ätit frukost o duschat än så länge..
 
Ha en bra dag hönni..
 
o vet ni..
7 dagar kvar..
Sen e det byebye till 11,an o hallå tjenare till 19..:)
 
 

Kommentarer
Postat av: ....

:-(

2012-09-09 @ 11:59:00
Postat av: Anonym

Det går upp och ner.
Ibland säger knopp och kropp ifrån.
Gör små förändringar.
Ställ inte för höga krav på dig själv.
Låt inte världen gå under för att du ätit en bulle. Då tänker du lätt "jag kan lika gärna äta mer för jag har ändå förstört allt med en bulle".
Det tänket funkar inte!
Sätt inte upp förbud för det funkar inte i längden.
Tillåt dig att vara onyttig ibland.
Ät lagom av allt.
Lyssna på din kropp.

Vad väger du? Du är ju inte överviktig iaf :)
Tänk på det!

2012-09-09 @ 17:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0