Miss planerare..

Jag är en planerare, o jag gillar att ha koll på saker o ting..
 
Just nu är jag inne på att planera FF-månaden i träningar o middagar..
Har inte betalat o registerat mig som Fighter ännu, alltså har jag inga övningar eller recept ännu..
Men jag har ju Wolrd of shapes blogg med recept, o har hittat massa gott o smidigt..
 
Nu hittade jag denna mjuka pepparkakan som man får äta som mellanmål..
 
Receptet är följande...

Recept för 8 portioner

1 bit ca 110 kcal.

120 g havremjöl (havregryn som mixas)

3 st äggvita

20 g mandelmjöl

2 tsk bakpulver

4 tsk psyliumfrön

1,5  dl lättmjölk

150 g kesella, kvarg

30 g pumpakärnor eller valnötter( Kan bytas ut mot 50g rivna morötter)

1/2 msk pepparkakskrydda eller kanel

2 tsk vaniljpulver(ekologisk)

Blanda havremjöl, mandelmjöl, pumpakärnor, psyliumfrön, bakpulver, pepparkakskrydda i en skål.

Visp äggvitorna fluffigt. Blanda i kvargen och vispa lite.

Blanda ihop med mjölblandningen och rör om. Lägg i en oljad rund form.

Grädda på 150-175 grader i ca 15-20 min.

Grädda ej för länge då blir den torr.

Servera med en kesellacreme med bär.

50g kesella samt lite bär för tjejer.

80g kesella samt lite bär för killar.

 

Alltså är detta 8 mellanmål för mig..

Hur smidigt är inte detta då??!!!

Bara att protionera o frysa in..:)

Som sagt, miss planerare!!

 

Kolla gärna in denna bloggen för fler tips..

http://se.worldofshape.se/blog/stefan/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0