Konstaterat...

Ingen mer spruta för min del..
Jag får va glad för de månaderna jag fick va uppe bland molnen o sväva..
För ja, jag va nog dopad..
 
Ni som va med på kickboxningen med Percy kanske minns hur jag flög som en fågel mellan stationerna..
Hur jag stod där jämte killarna o såg dom ge upp men jag bara fortsatte..
Hur dipsen och armhävningarna va mer ett tidsfördriv o inte en utmaning..
Jag klarade allt, o avslutade med chins i fotbollsmålet för jag hade mycket kvar att ge, trots 1,5 timmas styrka o kondition..
Det va tider det, o min bästa stund..
För jag kände inte kroppen, jag va som bomull inuti, o jag kunde inte begripa att jag kunde göra allt utan att ha ont, eller få ont efteråt..
Träningsvärken va knappt där o vände heller..
Jag gick ner i vikt, o jag hade en livsgnista like hell..

Det kommer jag aldrig glömma..
Men det va oxå för bra för att vara sant..
 
Igår ringde läkaren..
O jag får helt enkelt ge bort mina sprutor jag har i kylen till "bättre behövande"..
För de är farliga för mig..
 
Någonstans borde jag förstått att de va för bra..
Eller rättare sagt, inte va bra alls..
Med tanke på vad den gjorde med mig måste det varit ett jäkla krut i den..
Men jag tackar för den stunden o får se framåt o hoppas att det finns medicin som får mig någonstans i närheten av samma känsla..
 
Peppar peppar så har jag lyckats hitta en egen kombination med olika mediciner som för tillfäller låter mig sova en hel natt, o vakna utan att det gör ont..
 
Att vakna upp o kunna ligga kvar utan att känna oro för hur jag ska ta mig upp,  eller behöva ligga o sträcka på benen o tänja på ryggen för att kunna ta mig upp någorlunda lättare..
 
Så nu väntar jag på tid till Olle, så han kan se hur jag "ser ut"..
Jag skulle vilja röntgas igen, inte för att det gör någon skillnad, men för att jag skulle vilja se hur det förändrats sedan 2008..
Men först o främst så fårt jag ta en dag i taget o hoppas att min lilla kuckelimuckmedicin håller i längden..
 
O sen, en annan sak som är viktig, ganska simpel o dessutom gratis,..
MOTION!!
Det behöver jag, både när det gäller psykiskt o fysiskt..
 
------------------------------------------------------
 
Annars så är första arbetsveckan klar..
Den gick fort, o jag har ett stort projekt framför mig nästa vecka..
Då jobbar jag bara mån, ons, fre o lör..
De ni..
O då ska jag hinna göra klart inför nästa DR, hur den nu ska gå..
 
Har tagit en dans med dammsugarn nu o sen fick moppen en svängom oxå..
Så nu är det relativt rent här igen..
Så tänkte göra något åt mig själv nu när kaffet snart är slut..
 
För i em blir det 30-årskalas för min kära vän o kusin...
Hoppas på att få träffa senaste pojken i släkten oxå:)
 
I kväll blir det trevligheter med A o L..

O imorgon skulle de blivit en trip to Kääälmar, men blev ändrade planer så blir nog en Växjötur med syrran iställe..

Ska se om jag lyckas hitta nya växter till ett fönster, så jag kan göra något de andra stoooora som nu har tagit lite för stor plats..
 
Det va de det..
Ha en bra helg o va rädda om er..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0