Virserums marknad..

När jag va mindre va denna marknad fredag o lördag första helgen i augusti..
Nu är den redan från torsdagen.
Alltså påstår "någon" att man ska orka med festandet i tre dagar...
 
Neheddu, nu är jag gammal o orkar bara med en dag..
Vilket fick bli fredagskvällen..
Det är ju faktiskt den som är den "riktiga" festen..
 
 
 
Blev grillat hos päronen o några drinkar..
Tiden gick fort då vi lyssnade på gamla godingar o släppte loss ordentligt på baksidan:D
 
Vid 22 tiden gick vi ner mot marknaden o det va ganska mycket folk redan då..
Men sen strömmade det in ordentligt..
Träffade många gamla vänner o ja, även ovänner som man lyckats få under året..
Men jag hade roligt, o jag dansade som aldrig förr o det va skönt att släppa allt o bara "va"..

På något underligt vänster va jag hemma halv tre...
Sov skitdåligt o va uppe halv 6 o rökte med grannens katt:D
Sen gick jag o la mig igen o halvsov fram till 10 typ..
 
Efter en hel del kaffe o vatten så travade vi ner till marknaden idag o kämpade emot värmen..
Elias fick åka lite karusell o han va nöjd..
Men den jag o han åkte gick för sakta tyckte han så han skrek "fottare" hela tiden:D
Men ingen lyssnade på honom..:P
 
 
Efter några få rundor så gick vi hemåt igen..

Efter lite mat i magen o allmänt slöande åkte syster m fam hem o jag följde med mor o far  o badade..
Första doppen gjordes idag..
Har inte vågat doppa mig hel innan i sommar..
Men nu kunde jag inte stå ut i värmen o shit så skönt det va..
O behövligt..
 
Sen stannde vi till i skogen o fick ihop nästan en hel korg kantareller som jag ska rensa imorgon..
Så det får nog bli creps med kantarellstuvning imorgon till Varg Veum..
Söndagslyx..!!
 
Imorgon bär det andra gänget av till Norway..
Jag håller tummar o tår för att resan går bra för er o att ni får en kanonvecka...
Kommer bli trisst här utan er..
Vi får ta igen det när ni kommer hem:)
 
Tack alla medverkande för en bra marknadsfredag o för en bra o härlig lördag..
 
Nu tar jag o säger god natt jord..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0