Oro o sötsug..

Kan jag inte få magsjukan så jag slipper oroa mig hela tiden...
Varje gång jag planerar något, tex resor eller bara att umgås med någon så tänker jag "oh shit, tänk om jag blir sjuk"..
Det handlar om att BLI sjuk, inte VA sjuk..
Vart är jag, o när?
 
Denna månaden har varit massor med resor, o än är de inte slut..
O jag vill bara kunna se fram emot saker o ting, utan att behöva oroa mig.. :/
 
Utrota helvetet...!!
 
Jag har i flera dagar varit sugen på semlor, o choklad förstås..
O idag va det extremt..
Va såå  nära på att stanna på maxi o ta med en semla hem..
Bara mysa ner i soffan o njuta av det goda..
Det är just det man saknar ibland, att krypa ihop i soffan med en skål med godis o kunna njuta utan att tänka efter..
Utan att känna skuldkänslor mot sig själv..
Mot all träning jag lägger ner o hur hårt jag kämpar för att få en kropp jag är nöjd med.
O det handlar inte om att vara pinnsmal, det handlar om ca 5 kg mindre, o sen lyckas hålla mig där..
Jag vet, en semla eller en skål godis är inte så jättefarlig..
Inte för kroppen kanske, men för min karaktär att hålla mig ifrån socker efteråt..
Det e ju konstigt att det ska behöva vara så egentligen..
 
Btw, när man räknar kallorier i mat, hur sjutton gör man då?
Ska man läsa på alla förpackningarna o sen dela på den mängden man tar, o sedan räkna ihop alla olika delar i middagen?
Vet ju att fitnessfighten använder sig av kalloriräkning per dag, o har även några middagstips..
Men om man vill hitta nya middagar då?
 
Ne, en kopp te o ett päron...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hade du haft en app så funkar de:) men du har juh inte sån ny telefon:) svårt de där! Bore finnas program på nätet?

Kämpa på syrran!! Tårta på lördag;)

2013-02-06 @ 21:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0