Lider mot sitt slut, eller början..

Ja ledigheten har snart gjort sitt..
Det har varit tre långa dagar känner jag..
Konstigt nog..
Det är skönt att vara ledig, samtidigt är det inte min grej då jag inte har rutiner att följa..
Spontangrejs är kul, men gör det allt för sällan..
Why?!
 
Igår va det iaf Lejondagen här i stan, som det så fint kallas..
Lions hade lite tåg o hoppborgar o så för barnen o lite företag hade montrar uppställda..
Så Elias, Sandra o jag tog en raggarrunda genom stan i tåget innan vi stannade till på Cecil o njöt av en god fika..
Marsipanmonstret Elias åt bara upp det goda på sin prinsessbakelse, sen va det inte roligt längre, busen..
 
Sen va jag hemma o la mig i soffan en stund, vad gör jag då, jo... somnar..
Vad händer med Piluz när hon ovanligt nog powernapar?
Jag vaknar o har hjärtklappning, allmänt yr o känner mig inte alls bra..
Men bara att rycka upp sig för sen kom A o vi åkte o handlade inför kvällens meny..
Blev supergod kyckling med ris o sås..Namsigt..
Sen blev det hyrfilm o på tok för mycket godsaker..
 
När L kom blev det middag, sen satte vi igång filmerna o päste några timmar..
 
Tänk så lätt det är att göra trevliga kvällar..
 
Idag sov jag lite för länge, o startade dagen med god frulle..
Varit nere på stan med filmerna o har tagit mig an diskhelvetet...
 
Nu ska jag packa vidare inför en arbetsvecka i Jkpg..
Det ska bli kul, spännande, lärorikt men samtidigt läskigt, o vemodigt..
Jag måste lära mig att det inte är farligt att bryta rutiner..
Jag är en vanemänniska, o jag mår bäst när alla dagar ser likadana ut..
Konstigt nog..
Men men..
 
När jag väl är där så är det säkert bara att köra på..
Jag ska inte dit för att jag kan, jag åker dit för att lära mig..!
 
Så det så..
 
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0