Julen är här..

började ledigheten med uppesittarkväll med ett glatt gäng.. 
det blev gröt, glögg, must, hembakat o godis till Bingolotto.. Trots endel hopplösa försök till binog så slår vinsten till mot slutet av programet o jag vinner en tusenlapp mat på lottnummret! 
Satt ruskigt bra o jag blev både chokad o glad:) 
mätta o Goa tackade vi för kvällen o väntade in julaftons morgon.. 
Vid 11 tiden styrde jag bilen full med klappar ner till vrum o föräldrarna.. Syrrans familj hade precis kommit o bror med familj Kom i måndags kväll.. efter lite goglögg o hälsande på alla så kom morbror oxå.. Maten va i full gång o mamma åkte o hämtade mormor.. I år satt vi hela 14 pers vid bordet.. O det va 10 år sedan vi hade jul med norgebarnen.. Det va lika roligt för mormor o morbror att ha dom med som för dom att få fira med oss.. 
Vid 4 tiden kom tomten o klapparna va utdelade o öppnade om loppet av en kvart.. frågan är o de ens hann förstå vem allt va ifrån.. Men nöjda o glada blev dom iaf:) 
dock får jag byta Elias crosshandskar då de va för små..:/ konstigt nog hade jag o kine lyckats köpa exakt likadana pyjamaser till Tuva.. Fast hon i Norge o jag i Sverige.. Haha men de va olika stl så hon har o växa i, tuvafisen.. Tjejerna va i full gång med sina klappar efteråt så de fick o göra resten av kvällen.. Elias körde så klart hockey med full utrustning o ny klubba o pucken fick bli en apelsin:D 
det är verkligen barnens tid detta.. 
Medans jag är nöjd med sällskapet o mammas mat:P 
under kvällen föll det lite snö o blixthalkan slog till så blev en lugn hemfärd.. 
jag vill tacka för julklapparna jag fick i år, deT uppskattas enormt... 
Hoppas ni haft en bra julafton o ha en god fortsättning allihop!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0