Så fick det bli...

Gran Canaria, San Augustin i februari...
Fick för ett par dagar sedan frågan om o följa med föräldrarna utomlands igen...
Med blandad förtjusning fick jag lite smått panik, som vanligt:D
 
Idag kom frågan igen, o jag har nog aldrig tänkt så mkt fram o tillbaka som denna ggn...
Valde att åka ner till päronen o kolla på datorn på den resa de planerat..
Mor ringde o pratade med resebolaget om hur det blir om jag ville ha eget dubbelrum som sist, men detta hotellet erbjöd inte dubbelrum för en person så länge jag inte betalade fullpriset...
Så vi fortsatte letandet o valde att helt enkelt ge upp San Augustin o titta på Playa de Ingles istället..
Men alla hotellen va mitt i stadssmeten vilket inte kändes lockande då vi blev bortskämda med en trapp ner till stranden i Alcudia...
Så några samtal senare och lite funderande så kom vi tillbaka till det första hotellet, o där hade de "juniorsvit" på 45 kvm.. (min lägenhet är på 44 kvm:D) o där va det plats för 3 pers.
Fanns bara ett rum kvar, o pressen kom ordentligt..
De ville ju så gärna åka, men ville jag?
För pengar finns, semesterdagar oxå..
Men finns nerverna?
Är de laddade sedan sista resan, alltså för 2 (!!) månader sen..
 
Hjärnan gick på högvarv o det blev kaos i skallen på mig..
Efter en promenad till butiken med syskonbarn och päron så valde jag att tacka ja...
Mamma sa, - då går jag in o bokar oss..
Gör det, svarade jag..
Då lyfter pappa handen o  gör en High Five! :D
Antar att jag valde rätt beslut.. haha...
 
Så nu har jag bestämt mig för att ta en dag i taget..
Försöka tänka och leva i nuet...
Det är mkt som ska hända innan resan och jag kan inte fundera på det nu, då ballar jag ur totalt...
Resfeber och nojjor för allt o lite till..
 
Jag ska se till o ha ett bra slut på detta året och lägga fokus på rätt saker...
 
Det finns saker jag inte kan styra över, o jag måste försöka acceptera det jag kan och inte kan förändra och inte låta det ta över helt!
 

!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0