En onsdag..

Där jag började sent på jobbet..
Timmarna smög sig verkligen förbi..
Väntade i evighet på DC-leverans, men vi väntade i onödan, den kom aldrig:(
 
Så de sista timmarna efter lunch gick i segaste laget..
Började att göra om vid ett av mina "områden" o det blir klart, och bra enligt mig..
 
Jag har medarbetarsamtal nästa vecka o har inte ens börjat fylla i mina papper:/
En kollega gjorde en hel uppsats i sin idag..
Jeeeesus!!
 
Kvällen har spederats som vanligt i soffan..
För mycket bra program på tvn nu o jag borde göra så mkt annat än o sitta här..
 
Jag har planer på a köra ff igen i mars..
Det går utför kan jag säga..
Ett kg kvar till startvikten i november..
Alltså gått upp det mesta jag gick ner under sista fighten..
Vems fel?
Ditt va?!
Ne fan, det är ju mitt..
Önskar jag hade en feeder att skylla på, men det finns ju ingen..gash!
 
Läser ju boken "sockerbomben i din hjärna" som jag gav till syrran..
Många bra tankar o förklaringar..
För att sitter i hjärnan..

Ett test till er.
- Lägg armarna i kors...
Lätt va??!
-Lägg dom nu åt andra hållet..
Inte lika enkelt..
Varför, jo för att hjärnan har lärt sig göra detta på just det här sättet..
Därför är det svårt att bryta ett visst mönster när hjärnan vant sig vid ett viss sätt..

Det svåra är INTE att sluta ÄTA onyttigt..
Det svåra är att bearbeta olika känslor som gör att man VILL äta..
 
Mina svaga punkter är stress, nollkontroll o framför allt oro..
Då lungar jag ner mig eller "glömmer bort" oron för en stund genom att trösta mig själv, med godsaker, det förbjudna för att det är synd om mig, typ..
hur synd är det inte om mig efteråt då?
När ångesten kommer o illamåendet..
 
Vilken jävla ond cirkel..
 
Hade hellre varit i ett ekorrehjul, då hade jag ju åtminstone sprungit ibland..
haha, nu fick jag till det...
 
Här borde jag varit nöjd, men inte ens då insåg jag hur "perfekt" jag va..
 
Sjukt egenligen..
 
Nehe, om man skulle ta o läsa igenom papprena från jobbet så man har nått att diskutera om...
 
Tjillevippen!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kör du under mars så ska du se att de trillar av lika fort som de kom på dig! Mycke e vätska å de vet vi! Så börjar dricka vatten e en bra start:)

Svar: Ja jag ska göra det..:) Jag har ju grunderna i ryggmärgen nu.. o kesella är fortfarande inte äckligt:D
Pila

2014-02-06 @ 11:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0