Tiden går o jag förändras..

När jag fick min första spruta hände det massor med mig o min kropp..
Jag fick en energi jag aldrig trodde va möjligt..
Något så enkelt som att lägga sig o att kliva ur sängen va inte längre plågsamt eller en oro..
Jag va upp bland molnen o svävade många ggr..
O sen träningen förstås, det kunde inte gå bättre..
Kilona rasade o jag hittade en sådan glädje i allt som hade med rörelse o flås att göra, för jag klarade av det!!
 
Jag va speedad, "dopad" o jag kände varken av mjölksyran eller träningsvärken mellan passen..
Inte konstigt att allt gick som på räls..
 
Det verkade så enkelt o lätt att jag kunde tillslut "passa på " att äta lite vad jag ville..
Det gick, en stund, sen kom kilona tillbaka, ett efter ett o där med ångest o högre krav på mig själv.
Förmodligen så pass höga att det sket sig på vägen..
Det va ju så lätt då, varför fortsatte det inte vara det?!
 
Jag gick in för vikten till 110%, men när det gick utför så gick det de till 120%..
Det va av eller på, det va nu eller aldrig, det va ja eller nej, det va allt eller inget!!
 
Jag vet, det va en tid då jag va FÖR smal, idag inser jag det.
Då va jag ju uppe bland molnen o svävade av lycka hur lätt kilona försvann o hur bra jag mådde..
Tillbaka dit är inte ett mål, det är inget rimligt mål.
Men 7 kg är det, o jag vet att jag kan gå ner, jag vet hur.
Men hur fan håller man vikten sen?
 
Lagom är väl ett bra ord.
Träna lagom, ät lagom, lev lagom o försök tänka lagom när det gäller det mesta..
 
Tänk om man slapp tänka på vikt, att man kunde köpa kläder som man sedan kunde ha några år utan att de blir liggandes för de är för små, eller oxå för stora..
jag har slängt maaassor med kläder som jag inte kunnat ha för de varit för stora, de hade kanske varit lagom idag..
Saknar massa fina plagg jag ägt som jag hittat på gamla foton..:/
 
Nåja, sitta o blogga gör ju inte saker o ting bättre...
 
Börjar bli smått depp känner jag..
 
Dagens höjdpunkt va iaf middagsbjudningen av syrran m familj..
o en glad o pigg Elias som kommer få varje flickas hjärtan att smälta..
"I love you baby" är hans nya uttryck.
inte fel o höra det från dörren när man går till bilen:)
Älskade unge!!
o älskade syrran..<3
 
Nog har man förändrats under åren..
 
O yngre blir jag ju inte direkt..
 
Så där ja, då har jag gnällt färdigt för idag..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0