Mässa i Malmö..

Efter några dagars ångest o "blää-känslor" över denna resa o mässa så va jag på väg med tåg till Nässjö..
Där väntade A, O och A-M på mig..
Tåget kom o vi drog mot Malmö i 200 km:D
 
Tiden gick snabbt o när vi klev av tåget o ut genom stationen så va Hotellet precis framför oss:)
 
 
Där satt Chefen o väntade på oss så vi kunde gå o äta kvällsbuffe i Slagthuset innan sänggång..
 
Rummet va helt perfekt o trots konstiga färgval så va det läckert tycker jag:)
 
Dagen började när alarmet ringde 06.45..
Ca en halvtimma senare va det frulledags..
Själva frukostdelen va egentligen en utegård som hade glastak.
 Tufft.
 
Vid halv nio startade dagens mässa o vi besökte ca 18 montrar första dagen och stannade 18 min /monter.
Jag är imponerad av alla som orkade mala samma gamla information för över 30 st grupper...
 
Det stod stora bord med godis, smootie, kaffe o vatten överallt..
Kan säga att en o annan kola har lagt sig i min mage..
Lunchen serverades i en låååång sal med långbord o vita dukar.
Bara det va typ perfekt för bröllopsmiddag, anser jag.
För Slagthuset är gjort av rött tegel o massa konstiga med snygga dörrar o fönster:)
 
Maten va fisksoppa ena dagen (urk) o kycklingfile med minipotatis andra:)
 
När vi skulle ha föreläsning efter lunchen va jag helt säker på att jag skulle somna..
Ögonlocken slog i slowmotion o benen bar mig inte..
Men den föreläsningen va enormt bra..
Både rolig o tänkvärd.
Bra där!!
 
Mässan slutade ca 17 o då  va det raka vägen upp på hotellrummet o bya om o göra sig redo på kvällsmiddag o underhållning..
A o jag va så sjukt negativa o opeppade as hell..
Vi planerade till o med att ta taxi hem för att slippa vänta 4 timmar på bussen hem:D
 
När vi kom fram möttes vi av en röd matta på Luftkastellet..
 
Ett annorlunda byggt hus strax intill vattnet..
När vi gick in va det mingel med champange o jag reagerade på alla ljuslyktor överallt..
Efter att vi alla fått en miniflaska med bordsnummer som etikett så gick vi ner för en bred trappa..
Ner till alla dessa bord, fulla med röda rosor, rosblad, murgrönor o glas o bestik till förbannelse..
 
När jag hittade mitt bord så vände jag mig om o genom detta stora fönster ser jag Öresundsbron liten bit ifrån mig..
 
Det va häftigt..:)
 
Middagen va ju självklart trerätters med lax till förrätt, smarrig köttbit med potatiskaka o en supergod sås o till efterrätt va det en kompakt med god chokladkaka..
I den lös ett litet stearinljus för vi firade 5 årsjubileum för kundklubben:)
 
Efter maten va det lite sång o vips så kliver Shirley Clamp upp på scenen o drog igång oss ca 300 Granngårdare!
Det va riktigt bra!
O sen va det ju så klar "årets medarbetare, årets butik" osv...
 
Bussen gick hem ca 22.30 o då va både jag o A nöjda, glada o sjukt trötta!
på hemvägen körde vi förbi Zlatans gamla hus, inget direkt WAOW, men kul o se..
O jag tjatade om Turning Torso hela vägen tillbaka så den fick jag se oxå:D
 

Ju mer man får se, ju bättre:D
 
Sov lite bättre den andra natten så upp samma tid o ner till frullen för att sedan köra igång torsdagens mässa o gå igenom den sista delen..
Endel drack vatten o flåsade, andra halvsov o många gjorde som jag o gick på koffein o nikotin.:D

Mässan va slut vid 16 tiden o de flesta gjorde som oss o gick till stationen..
Där va det dryga minuter innan tåget kom som tog oss tillbaka till Nässjö..
Sova kunde jag inte heller..:/
 
Det va otroligt skönt att sova i min egna säng, trots att rummet o sänget på hotellet va kanon..
Men det va mindre skönt att vakna av alarmet idag o köra o jobba..
Lite smått seg i skallen måste jag erkänna..
 
Men nu när denna resan är gjord så är jag mkt nöjd!
En påkostad mässa o enormt bra ordning o reda!
Kul att träffa människor från hela sverige som jobbar på samma sätt som jag gör..
O sjävlklart va det kul att vara i Malmö för första gången i mitt liv:D
 
Kan säga att en ledig helg är efterlängtad!
 
Tjaaaooo..
 
 
 PS: Bilderna är tagna från Google då jag inte tog med kameran, vilket va synd! DS
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0