Söndag...

Kunde äntligen sova ut, o vaknade sent men vad gör det..:)
 
Gick ner till butiken o knät håller måttet idag..
Köpte lite ingredienser så jag kunde göra klart kvällens fika...
 
på vägen såg jag nått som gjorde mig glad..
Blåbär:P
Så hem o hoppa på cykeln o bort till mitt favoritställe, men inte ett blåbär...
Hur kan det va så olika:/
Så det fick bli lite smultron vid vägkanterna..
 
Det blev iaf så det kunde pryda fikat:)
Kom igen nu bären, ni ska in i min frys!!!
 
Vetlanda har sina guldkorn, det är så fint borta vid illharjen nu när det är grönt överallt..:)
 
Nu har jag gjort klar allt jag ska, till o med disken är borta...
 
Så detta bjuds det på hos mig sen..
 
Superenkel kladdkaka, med endast fyra ingredienser..
 
4 ägg
1 dl socker
(vispas poröst)
400 gram nutella (1 burk)
1,5 dl mjöl..
 
Blanda o in i ugnen på 175 g i ca 30 min.
Pappersklädd mindre form..
Jag hade dock inne min för länge, så inget kladd kvar:S
Så håll koll..
 
Jag då?
Jo jag ska oxå fika..
Men inte dessa godingar, jag fixade min egna, så klart:)
Första semesterveckan är snart gjord..
Gick betydligt mkt fortare än jag trodde..
Men en "hemmavecka" kvar, o planerna ser lovande ut..:)
 
Tjaarå..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0