Mycket nu..

Idag när jag kom till jobbet kände jag mig totalt slut i kropp, knopp o själ...
Det va svårt att le, det va svårt att inte titta på klockan utan att sucka..
 
Jag gick ut på lagret o där stannade jag, mitt på golvet, tog en djup suck o sa högt o bestämt -  "skärp dig!!"
Jag kände bara för att åka hem, dra täcket över huvudet o stanna där till dagen där på...
 
Jag känner mig SLITEN..
Det jobbas, tränas 4 ggr i veckan, mat ska lagas, disk ska diskas, städ och tvätt ska göras o mitt i allt så ska jag räcka till..
Idag va en sådan dag då jag skulle göra vad som helst för att ta första bästa flyg någonstans ut i världen o bara sätta mig på en strand i tystnaden...
 
Allt känns som ett hamsterhjul..
Samma visa varje dag..
Samma rutiner...
 
Jag är en rutinmänniska långt ut i fingerspetsarna, det ska vara som vanligt, men samtidigt skriker något efter att bryta mönster o göra nått radikalt o spontant..
Bara för att liksom...!!
 
Det är många tankar till en man som just nu kämpar sina sista dagar, eller sista timmar..
Vi vet inte hur länge han kommer orka...
Han har varit en människa med glädje och humor o en riktig kämpe som haft en annorlunda liv, men han har lev på SITT sätt, o jag vet att han varit nöjd med det, på nått vis..:)
Ett helvete om du frågar mig, men helt okey om du frågar honom...
Tänker på dig mannen...!!
 
Ikväll har jag tränat Cx, vilket gick hyffsat, för det är tufft som fan..
Bålen o jag är inte helt sams..
 
Sen har det lagats mat, diskats, plockat in tvätt o kollat på hockey..
Btw, köp aldrig ICAs färdiga hamburgare som heter "hot chili"..
Saaatan i gatan, det brann i munnen o jag svettades o tårarna rann..
Dra mig baklänges va starka..!!
 
Nu ska jag krypa ner o skänka en tanke till vår vän...
 
O mamma...
Grattis på din födelsedag, synd att den blev som den blev..:( 
 
Kramar från mig..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0