Det där med mat...

Om jag säger så här...
Det va ca 8 månader sedan jag hade matlagningsgrädde i kylskåpet...
Över ett år sedan jag hade margarin och smör...

Jag har mer eller mindre ätit knäckebröd till frukost sedan jag körde FF första ggn förra året...
Har jag "mot förmodan" ätit smörgås så har den förmodligen varit gjord på kesella o havregryn, o om inte så har jag ändå inte haft smör på den...
 
Ja, ni hör ju själva hur strikt jag varit, men ändå hur enformigt det är att äta så...
Men det gjorde gott för mig, o jag höll mig till det för både kropp o knopp sa att det va bäst så...
Men när jag tänker efter så ska jag väl för fan inte behöva leva utan smör o grädde i maten..?
Jag ska ju inte dricka grädden, eller sleva i mig smöret..
Jag ska göra husmanskost!
O det finns olika sätt att äta det..
Jag älskar sallad o grönsaker o har inga som helst problem med att ha halva talriken full av detta...
O sen vet jag ju oxå att pasta, potatis o ris är det som är "sämst" på en talrik, o jag vet att det räcker gott o väl med en mindre del..
Köttet är ju det godaste, o om det så är falukorv eller magraste köttet ever så är det bättre o ha mer av det än kolhydrater,...
 
Jag tränar mellan 2-4 pass i veckan, o så länge jag gör det så ska jag banne mig få njuta av MAT!
O efter den strikta kost jag gjort senaste tiden så är det guld värt att äta "vanlig" husmanskost..
Som tex torsk med ris o grönsaker, eller en räkpaj!!
 
Så länge man inte accepterar Lagom, kan man inte hitta Lagom...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0