Finner inga ord..

I söndags förlorade vi en fin människa i hjärtinfarkt..
I går kom en bekant med cancer till jobbet..
Det fick mig att tänka mycket om livet...

Vi gnäller ofta, förmodligen om skitgrejer...
saker som egentligen är No Big Deal..
Saker som vi kan förändra, framför allt saker som vi säker kommer överleva med en klackspark..
Vi suckar o stönar för hur mycket som helst, eller har jag fel?
 
Flera ggr idag har jag tex suckat över att se mig i spegeln, att kliva ur sängen, att få vända om när jag glömt något några meter bort, att jag tappat något eller att klockan går för sakta..
Jag menar HALLÅ?!

Det står ju någon i spegeln som jag faktiskt kan se, jag har ju sovit och jag har en underbar säng att sova i, vad gör det om jag går några extra steg när jag tidigare stod o suckade över min spegelbild, o om jag tappar nått tar det hundradels sek att plocka upp det, o jag kan ju faktiskt böja mig ner, klockan går, men hey, det är ju ett tecken på att jag lever!!
Ja, tänk om man kunde tänka lite mer på detta sättet...
 
Det är dags att ta tag i sitt liv..
Att njuta av att leva..
Att ta vara på det som finns med oss i vardagen..
Att vi har god hälsa, och att de vi bryr oss om har god hälsa..
 
Finns det saker som gör att vi inte mår bra eller har det bra, fundera då på om det är något som du kan förändra till det bättre, o inser du att det faktiskt finns en lösning och en möjlighet till det...
Vad fan väntar vi på då?
MAKE A CHANGE!
 
 
 
Det hjälper inte att gnälla så länge vi inte försöker göra nått åt det....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0