Tankar...

Varför är det så jävla svårt att göra något "lagom"..?
Ibland kommer jag på mig själv inte ha kontroll, o det kan gälla nästan vad som helst..
Rökning, spel, mat, träning..
En gång i tiden va jag spelberoende, det gick lite väl långt o det va jobbigt som fan, men jag tog mig ur det..
Jag hittade en blogg igår som fick mig att må dåligt, för det påminde lite om mig o mitt sätt att äta o tänka..
Jag gör för stor grej av det..
O jag tror det är just därför jag är så "Av/På", "Nu/Aldrig", Kan/Kan inte", Vill/Vill inte", "Måste/Måste inte"..
 
Vem försöker jag lura liksom..
Det är ju för mig själv jag tränar, det är ju jag som ska må bra inombords, det är ju jag som ska bära min kropp, det är ju jag som ska se mig själv i spegeln..
Sen vad andra tycker o tänker är ju inget jag kan göra något åt..
 
"någon" hade diskuterat om mig genom en diskussion med en annan...
Personen frågade om någon hade påstått att jag var överviktig, om jag någonsin hade blivit kallad för fet..
Svaret är NEJ; inte ens när jag va liten o fet, för det va jag.. tro mig!!
Så varför gör jag så stor grej av allt detta med vikt o träning...??
Jag är rädd för att bli tjock, men inte för någon obehaglig särbehandling eller att bli "utstött" pga av min vikt, för det har jag aldrig upplevt så det vet jag inte hur det känns..
Vet bara att jag inte mådde bra som liten när kläderna va ett problem, när man såg sig själv i spegeln..
Jag har karaktären, det har jag bevisat många ggr, men när jag väl tappar den, då tappar jag den helt o hållet..
 
Varför lägger jag ut bilder på min kropp?
Varför berättar jag varje gång jag ska träna eller har tränat?
Jo, dels för att få höra att jag gör ett bra jobb, sen för att jag vill visa det "jobb" jag lägger ner o för att jag är stolt över mig själv..
Men vad spelar det för roll?
Det ger mig ju egentligen ingenting, men än en klapp på axeln...
Inget illa menat mot någon nu, men varför kräver man alltid så mycket uppmärksamehet nu för tiden..?!
Jag är ju sjukt tacksam för all pepp o fina kommentarer från er, men ska jag behöva dessa för att hitta fokus o viljan? Näe, det ska inte behövas..
Jag tror nästan pressen blir större, iaf för mig..
Då måste jag ju prestera för att ha nått att visa andra, inte mig själv...
 
Det är nog bättre jag lär mig att fokusera på rätt sätt, istället för att skryta...
Så nu ska jag fortsätta träna för MIN skull, o jag ska vara stolt o inte bry mig om att få andra stolta över mig o mitt jobb...
 
När jag stod i spegeln den där morgonen va jag nöjd, jag va "ren" o jag va stolt över mig själv..
Det är min kropp, min tid o mitt ständiga arbete att se till att vara nöjd med att vara Pila.
 
I´m my own boss
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0