Vad hände med kvinnors värde?

Det är skrämmande hur endel killar/karlar beter sig i dagens samhälle..
Vi har kommit till 2014 o jag förstår att de inte öppnar bildörrar, köper blommor på första daten, drar ut stolen vid matbordet, följer oss till dörren o inte heller väntar tills diamantringen sitter på fingret innan alla kläder slits av..
Men lite värde har vi väl kvar för fan...?!
 
Det finns tyvärr de killar som förmodligen inte har självförtroendet på sin sida, o måste göra bort sig totalt för att försöka bygga upp någon form av det..
Tragiskt..
Det finns ännu fler tjejer/kvinnor som inte har en gnutta av det o tror att man får det genom att finnas där för någon som behöver dom, ah en kvart eller så... (you got it, right?)
Alla har vi väl varit där...
Woohoo, han ville ha mig, om så bara för en stund så ville han ha MIG, just MIG..
Jo, förmodligen för att man va blåögd o trodde man va speciell, men nä, bara dum, kanske till o med nr 3 på hans försök att hitta någon för kvällen, o dagen därpå var man inte värd ett skit, bara ett streck på listan..

Självklart är inte alla boys såhär, tack o lov..
Men jag trodde o hoppades att vi alla små osäkra själar skulle växa till oss en dag o inse att vi är värda mer än en kvarts "njutning" för att sedan inse att man blivit totalt blåst på konfettin...
Hur bygger man upp ett självförtroende på det liksom?!
 
Det finns tjejer som är svin, riktiga svin..
Japp, jag har varit ett av dom...
Men shit va jag sårade personen i fråga, o det självförtroendet lyckades jag få långt ner på botten...
Jag har fått äta upp det efteråt kan jag erkänna..
 
Det är ledsamt att det i så pass tidig ålder börjar hetsas med att "duga" för andra könet..
Det är människan man får känslor för, det är personen i fråga som ska betyda nått, det är stunden med den personen som ska kännas bra..
 
Låt säga att vi gå tillbaka till åren när man verkligen valde att  avstå från sex innan man va gifta..
(vet, många väntar fortarande, creed till er)
Där snackar vi äkta kärlek..
De kände varandra, hade fått känslor för varandra och visste att framtiden va deras..
men sen då, efter bröllopet, då det är dags att få komma varandra så nära som det bara går..
Tänkt om hen är världelös på just det den andra vill ha, tänk om den är minimal o knappt känns, tänk om hennes buske skymmer vägen in till garanget.. Ska man skilja sig då?
Näe, för de älskar ju varandras personlighet...
 
Jag tror att världen skulle vara är en bättre plats om alla hittade känslor före könet hos varandra..
Då skulle självförtroendet hunnit byggas upp o en tillit till varandra skulle förmodligen finnas...
 
Anledningen till min frustration är att jag är trött på att få stå ut med osäkra karlar som söker bekräftelse hos helt fel person..
 Ja just det, hos MIG...
 
Jag kommer nu lista upp de saker jag rekomenderar er killar att inte göra, eller tänka heller för den delen...
De går inte hem hos mig, o förhoppningsvis inte hos någon annan tjej heller..
(så länge de har hunnit bygga upp någon form av självförtroende)
 
1. Bara för att man drar "snuskskämt" och har lätt för att prata om det betyder det inte att man  är k * t jämt.
 
2. Bara för att man är singel betyder det inte att jag är desperat o tar vad som helst..
 
3. Frågar du vad man går igång på o du får svar på det betyder det inte att du ska få ett provåk..
 
4. Har du på ett snyggt sätt (enligt dig) lagt in en stöt o du märker att jag inte gav dig någon respons, ge upp då.. Skulle jag mot förmodan ångra mig då hör jag säkert av mig förstår du, så sluta tjata..
 
5. Skriv gärna hur dagen har varit, det är en vänlig handling, men fortsätt inte konversationen med en bild på nått som föreställer det alla manliga varelser har..
 Jag vet hur dom ser ut, o vad jag minns bad jag aldrig om o få se din...
 
6. Jag pratar gärna sex, o skäms inte över det, för alla har det förhoppningsvis o vad jag vet är det inte olagligt att ha det heller, men ring inte mig o skryt om vad du/ni haft för er, det intresserar mig inte, o känner ingen avundsjuka eller sug på att få en testomgång heller..
 
7. Jag ligger gärna i soffan o "tjötar" med dig i telefonen om allt mellan himmel o jord, men när jag hör hur andetagen på andra sidan telefonen blir konstiga så kan jag informera dig om att Heta Linjen fortfarande finns kvar o ger troligtvis bättre effekt än lilla jag som pratar om jobb, väder o vardagsproblem.. Get a life!
 
8. Hör inte av dig till mig för att du behöver "hjälp på traven".. Ladda ner en film eller plocka fram den fantasin du troligtvis tappade i sandlådan som liten...
 
9. När man inte hört nått från dig /en s.k vän/bekant) på evigheter så är det ganska dumt att göra det 02.30 en lördagsnatt, o fråga gärna hur det är eller vad man gör, inte om man är "sugen", hade jag varit det hade jag nog visat intresse liiiite tidigare...
 
O sist men inte minst...
 
10. Nej, jag gör inte dina fantasier till verklighet för pengar!!
 
Tack gode gud att jag lyckats få tillräckligt med självförtroende under mina tonår så jag inte trodde att det va sånt här man skulle gå med på för att "duga"...
 
 
Ser ni vad jag ser?
Dessa stackars grabbar försöker egentligen bara få bekräftelse, nått de tror de får genom att visa att de äger i sängen!
 
Jag skiter i om du har en halvmeters ´piiiip´, tunga som en gud eller kondition som en elitidrottare..
 
Det är känslor jag vill ha, och veta att jag har ett värde o inte bara en kropp som är användbar..
 
Så nu börjar jakten på de fina, stabila och mogna männen som har ett hjärta under revbenen o inte bara en ´piiiip´mellan benen...
 
Så  det så...!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Magda

Jävligt bra skrivet!!!! 👍👍👍 hoppas ALLA killar läser detta och slutar se tjejer som några jävla objekt! Puss på diiig!

Svar: Tyvärr är det väl mest tjejer som löser detta, men har dom dåligt självförtroende hoppas jag att de bygger på det 10 ggr om efter detta!!
Pila

2014-09-28 @ 18:11:26
Postat av: Sandra

Klockrent!!! De finns allt för många där ute som e känslokalla å egoister! Leta på nu!! <3

Svar: I Will! Puss
Pila

2014-09-28 @ 23:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0