Att vinna över sig själv..

 eller kanske rättare sagt förstå att man haft fel...
Beror på hur man vill se på saken...
 
Efter att jag idag blev grymt bortskämd med så kallad "hotellfrukost" så fick jag troligtvis en enorm energi som sedan skulle visa sig vara till nytta..
 
En vän har sedan en tid tillbaka velat dra med mig ut för att springa..
Jag har skrattat åt det hela o menat på att jag inte vill dö riktigt än...
Då jag senaste tiden fått andningsproblem vid vissa pass och till o med fått andningsstop en gång så ville jag inte utmana ödet att ge mig ut o springa..
Idioti, sa mitt huvud, tills idag...
 
Sagt o gjort, jag lovade att ge det en chans...
Utanför dörren är jag inställd på att allt kommer gå åt helsike o att jag inte kommer komma långt innan jag måste stanna för gå...
Vi börjar och närmar oss målet där jag va säker på att jag skulle behöva stanna, andningen funkar och vi fortsätter..
En backe kommer o huvud säger att det kommer skita sig, men jag fortsätter..
Efter en stund inser jag att andningen har gått ner o jag kan till o med prata utan större problem..
Då börjar jag känna en glädje över vad jag faktiskt gör, o lyckoruset håller i sig så den bestämda rundan kan gott bli något längre och jag springer vidare..
Det jag kände är en stumhet i benen och lite vid fotvristerna men det gick bra, det gick överdrivet bra...
Utanför dörren är jag så jävla nöjd, så förbannat imponerad över mig själv OCH att en person lyckades vända negativa Pila till att faktiskt våga chansa..
Vi sprang ca 3,5 km, och för mig är det stort!
 
Tack för att du inte gav upp hoppet om mig och för sällskapet, hade inte gett mig på detta ensam!!
 
Så nu blir det att köpa nya skor:D
 
Kvällen bestod av Crosstraining..
Ett pass jag inte gått på innan, det brukar alltid vara fullt eller varit på fel tid...
Men idag blev det av, och det var grymt jobbigt...
 
En WOD på 8 olika övningar. (stångövningar, armhävningar, upphopp, magövningar med mera)
30 st av varje på första varvet, 20 på andra och 10 på sista..
Detta görs under en viss tid, och man gör så många varv man hinner på den tiden..
 
Efter detta blev det 6 min med tre olika övningar..
5 st av varje, sedan 10. 15, 20 osv tills tiden tar slut..
 
Efter det blev det tabata med burpees. 20 sek jobb, 10 sek vila x 8...
Sen avslutades det hela med en låt med magövningar o sist stretch...
 
Som ni ser så kan detta absolut göras hemma...
Bara att bestämma sig för vilka övningar ni vill göra, efter egen förmåga..
Och sedan bestämma sig för att göra alla 30ggr, sedan 20 o sist 10..
Anledningen till att göra det i ordningen flest först är för att sista varvet blir så mycket lättare än om det vore tvärt om..
Det tar ca 20 min att ta sig igenom något sådant, o alla har vi väl 20 minuter över någon gång då och då?
Right!!?
 
Får tacka för peppen jag fick av er som var klara före mig..
Tacksam!!
 
Imorgon har jag garanterat träningsvärk, med det är ett kvitto på att man gjort rätt...
 
Efter denna dagen har jag lärt mig en sak...
VÅGA!!
Det värsta som kan hända är att det inte går
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0