Kosttillskott!

Det här med kosttillskott, det är en djungel...
Det finns för mycket av allt idag och alla svarar olika på olika produkter..
Men man får väl testa sig fram, anser jag.
Många tycker även att det är onödigt och överskattat, det finns självklart protein i mat, det vet jag oxå.
Men jag tycker det är gott att ta en proteinshake efter ett pass, eller slänga i lite vaniljprotein i min smoothie..
 
Sen har jag sista tiden tagit BCAA innan, under eller efter träningen..
Det är en aminosyra som hjälper till med muskeluppbyggnaden o återhämtningen...
Funkat bra tycker jag, iaf återhämtningen har blivit bättre..
Men nu börjar den ta slut, så måste hitta en ny..
O är sugen på Aldrig vilas produkter..
Men kan inte bestämma mig för Cola Cruch eller Pear slushie:/
 
 
Har någon testat dessa o kan rekomendera någon?
Hittade även en tjej som hittat en med smak av twisterglassen...
Ser ju jävligt smarrig ut...
 
Sen tar jag Pumpngrow innan passet...
Ett PWO som ökar energin o styrkan, påskyndar återhämtning och ökar muskeltillväxten...
Detta kan oxå vara ren bullshit, vad vet jag..
Kanske låter man sig tro att det fungerar, men hur eller hur så är det ju bättre än inget..
Den är supergod oxå så ett glas vatten, Pumpngrow, is o en citronskiva är inte helt fel:)
 
Jag är inte insatt i denna värld av kosttillskott så ska inte fördjupa mig mer i detta..
Man äter vad man vill, köper vad man vill och så länge man trivs med det och tål effekterna så anser jag att det bara är att köra på...
 
Så här ser det ut på min hylla iaf..
 
Ombyte förnöjer va det någon som sa:D
 

Kommentarer
Postat av: I run for Chocolate

Intressant inlägg! Jag håller också på att prova mig fram och har precis upptäckt effekten av BCAA. Har en liten provburk i smaken Fresh Pear som är helt OK. Men den är snart slut och jag har samma dilemma som dig, vad ska jag välja nu? Min dotter som är lika kräsen som mig i smak har faktiskt rekommenderat den med Cola från Aldrig vila, som du skriver om. Ska vi slå till båda två på den och se vad vi tycker :) ?
Lycka till med träningen!

Svar: Jag har läst att många rekomenderar smaken Cola, men rädd för att man tröttnar:/ Päronen låter mer glassigt gott.. men det handlar om 40 st protioner/burk, så kanske ska slå till på Colan trots allt:D Taaack, lycka till själv.. Heja oss!
Pila

2015-10-08 @ 08:16:13
URL: http://chocochock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0