Min Müsli!

Jag köper väääldigt sällan müsli, jag gör egen...
Blandar allt jag kommer över ihop med fiberhavregryn..
Är jag duktig så rostar jag nötterna lite snabbt i ugnen, det ger mer smak, men oftast hackar jag ner allt av de större nötterna/fröerna och väljer att strö kanel eller kardemumma över den...
 
Jag kom för en stund sedan hem från en kaosliknande dag i Ullared..
Ibland va det totalt tjock med folk o ingen rörde sig, men runt lunchtiden började man kunna hitta tomma små platser så man kunde stanna till o tänka lite...
 
När jag är i Ullared köper jag alltid inredienserna till müslin...
Det är kanske ingen jätteskillnad i priserna, men det känns smidigt haha...
Så nu har man en stund framöver..
 
Sötmandel
Cashewnötter
Valnötter
Solrosfrö
Pumpakärnor
Gojibär
Chiafrö
Kokosflingor
 
Köpte även kokosolja, för den va billig:)
 
Hittade dessa Rotfruktschips, en liten söt påse som jag tänkte unna mig en kväll framöver...
Någon som ätit såna här innan?
vad tycker ni?
 
Bland allt annat roligt och "bra&ha" så valde jag att ge denna omtalade boken en chans..
Fått många bra kommentarer så har stora förväntningar...
 
Nu lovar jag mig själv att det dröjer ett bra tag innan jag återvänder till Ullared..
Tack för idag fina ni!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0