Det här med gröt...

Fick frukost av en vän för ett tag sedan..
Det blev så klart havregrynsgröt..
Men den smakade inte alls som min..
O såg inte ut som min heller..
Nu vet jag vad skillnaden var..

Hon häller i grynen i kallt vatten o kokar upp den..
Då blir det mer en seg koncistens, typ som lim..:P
Jag brukar koka upp vattnet först, o sen i med grynen..
Då blir det mer kompakt o lite mer tuggmotstånd..

Men frågan e vilken som e godast..
Jag kan inte riktigt bestämma mig..:/

Hur gör ni er gröt?

Vaknade vid halv 6 idag o va täppt i både näsa o hals..
Fick ge mig upp o hosta o snyta mig så jag kunde andas normalt igen..
Men gick ut på promenad vid halv 8, tog med stavarna...
Det va skönt med friskluft, men om det va så bra det vet jag inte..
Det rensade näsan iaf..:D

Ska snart åka mot jobbet..
Får hoppas det blir lite ös idag..

Kram

Kommentarer
Postat av: Vera

Jag blandar vatten, havregryn, krossade linfrön och salt, sen kokar jag det i medelhög värme i ca 3-4 minuter, så passar jag på att rusa runt i köket och göra massa annat ;)

2012-04-19 @ 19:27:56
Postat av: FruNeroLindström

Jag kör min i micron. Blandar havregryn, linfrön och vatten direkt i tallriken och så in i micron under uppsikt.

Har även i ett rått ägg ibland innan micron, rör dock ordentligt då innan micron. Gott och smidigt för att höja proteinhalten.

2012-04-19 @ 22:08:09
URL: http://Frunerolindstrom.blogspot.com
Postat av: Caroline

Haha jag kör latvarianten; 1 dl havregryn, 2 dl vatten, lite salt, lite kanel, solrosfrön och linfrön. Blanda ihop, in i micron 2 minuter :P Klart! Haha.

2012-04-20 @ 11:02:14
URL: http://carrostraning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0