! # / ) # ! ...

Idag e en sådan dag då jag känner att jag vill explodera..
Sparka sönder något..
Be folk dra o ge en o annan en käftsmäll som heter duga..!

Håller någon mitzen?!
Någon...?!
Hallå?!
Snälla...


Jag tänker mycket, ibland mer än vad jag kanske borde..
Ibland tänker jag inte alls..
Vet inte vad som är bäst..!

Jag har gått på dessa jävla gator i 25 år..
Jag har suttit vid det där köksbordet o på den där stolen i 3,5 år..
Jag har sett människor komma o flytta här ifrån.
Jag har lärt känna nya underbara diamanter, o jag har tappat några på vägen..
Jag har kastat mycket skit över andra, som man ibland får äta upp i efterhand..

Ibland säger inte hjärna o hjärta likadant.
Ibland blir man överkörd, ibland kör man över.
Jag är bara människa, som alla andra...

Men ibland måste man få göra snesteg för att lära sig rätt o fel.
Ibland måste man vara egoistisk för att själv kunna vinna något i slutet..
Men kan man leva med någon slags förlust för att göra någon annan lycklig så har man ett gott hjärta.
Jag gör mycket för andra, jag gör ibland mer än jag borde.
Jag har någonstans ett tro på att man kommer få något tillbaka i slutet.

Det finns människor som gör min dag, mitt liv.
Ni är guld värda, o jag älskar er.
Men ibland saknas något ändå, o kan göra mig nere o besviken, på andra o på mig själv.

Jag är o kommer nog alltid vara en kall o knepig människa i grunden...
O alla har vi bitar av personligheter som måste slipas o förbättras.
Det e väl en process som man genomgår hela livet, antar jag..

Jag har ibland svårt för förändringar, mår bäst av rutiner..
Men just nu skulle jag göra vad som helst för att vända allt upp o ner o röra runt lite..

Jag har kommit en bra bit på vägen, det vet jag..
O jag vet inte vad som kommer bli mitt mål i livet, o när jag når det..
Det känner jag väl då, antar jag..?!

Men en sak vet jag!

Jag är o kommer alltid vara Pila, en person med stort hjärta som finns för dom som behandlar mig rätt.
En något kall, hård, lite smått egotrippad, men omtänksam tjej som vill men kan inte rädda alla o göra alla till lags, trots att jag vill...

Att komma härifrån vore en bra start på något nytt..
Få en annan vardag, nya gator o nya ansikten...

Jag drömmer väl vidare ett tag till...






Kommentarer
Postat av: sandra

önskar de fanns en lägenhet ledig till dig nu så du kunde ändra helt på din vardag.. å komma närmare oss:) ses ikväll söstra mi<3

2012-05-07 @ 09:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0