Nu är den beställd..

 
Denna kommer om någon vecka eller två att flytta in i mitt sovrum..
Så himla fint o härligt:)
 
Vaknade för tidigt för min smak.
men nu märker man hur ren kroppen är så huvudet är inte lika trött o kroppen är något piggare så hade ingen ro att ligga kvar..
Så upp o göra frulle, på med ett ansiket o iväg till Törnvalls möbler i Mörlunda,
Där fick jag en superbra service o efter en stund hade jag bestämt mig för denna sängen..
men jag provade en annan, svart o lite högre med valet av mjuk eller hårdare madrass.
Den va finare, men jag gillade denna för den va inte så hög, o får man säga att en säng är söt, så är denna det:)

Stannade till hos G på krykogården o plockade bort de tomma ljusen..
Att åka hem därifrån utan att stanna till där skulle kännas otroligt fel..
Så nu är det fint där igen o han vet hur alla har det:)
 
När jag kom hem igen så blev det kaffe o sedan en promenad ner på stan.
Slängde lite papper på återvinningen, beställde nya sprutor, kollade lite i butiker o köpte en liten växt på torget.
 
Hann inte mer än hem innan jag slängde mig i bilen o körde mot biltema, nytt torkablad köptes o A fick lunchsällskap i utbyte mot hjälp att sätta dit mitt nya..
Pinsamt lätt var det ju!!
Nästa gång kan jag göra det själv, det lovar jag:D
 
På hemvägen stannade jag o tvättade av bilen..
Det va behövligt..
Dock blev det en såkallad 2-poletts-tvätt då det mesta var blöt lera..
 
Sen blev det middagsfix..
Gjorde soppa, o fan va mkt det blir på mängden man ska äta..
Men gott blev det..
O även att det inte låter så gott, så blandade jag i kesellan i den varma soppan o mums va krämig o god den blev..
 Kändes lyxigt:)
 
Efter maten blev det en sväng upp till syster m fam för kaffe o lite bus..

Tiden gick snabbt så sen va det dags att hoppa in i bilen o köra ner till gymmet o träna step..
Kan säga att det va tufft ikväll, jag tog ut mig ganska snabbt o benen är tunga som bly efter en stund..
O flåset gör ont ibröstet..
men det är väl så det ska vara:/
Nöjd va jag iaf efteråt..
Nu har jag ätit igen, men blandade i extra kesella i soppan för idag har jag varit mätt från att jag vaknade, så nu får det vara färgid ätet..
 
Skulle gjort två saker till idag va tanken, eller ah, några till..
men tycker att jag får vara nöjd så här..:)
 
Tack syster o L för en bra step..
O tack A för hjälpen med den supersvåra  grejen:D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0