På tjocken med Mr Choklad...

Jag föll för Mr Choklad för länge sen..
Han hade allt jag ville ha..
Han gjorde mig glad, supersmak o fanns där när jag behövde..
Han fanns överallt när jag behövde honom..
Men han har sina sidor jag inte behöver, han får mig mer deppad nu än innan..
O han sätter sina spår, på kroppen..
Nu när jag tappat intresset för denna goda men  mer onda Mr Choklad har han tydligen svårt att förstå att han ska bort.
Vart jag än är finns han i närheten..
När jag känner mig deppig, orolig, förbannad är det honom jag söker mig till..
Men varje morgon jag vaknar ångrar jag att jag träffade honom dag innan..
 
Den 1 juni va jag nöjd, men idag 3 månader senare har Mr Choklad gett mig 8 förbannade kg som är utspridda lite här o var..
 
MEN.....
Det är lätt att skylla på Mr Choklad istället för att inse att det är jag som tuggar, det är jag som köper de där förbannade socker-asen..
 
Det är ju bara jag som kan göra något åt situationen..!!
O allt som styr detta sockerbegär är känslor jag försöker bedöva..
Sorg, nervositet, irritation, o nollkontrollkänslorna.
Försvinner dom, eller blir de ens bättre?!
Svaret är o förblir nej..

De blir värre...
 
Det är inte roligt att inte kunna använad nya kläder för att kilona ökar på löpande band..
 
Det är sjukt va socker kan göra..
Varför kan man inte vara fruktberoende, eller kesomonster?!
Ne, för det VET man är nyttigt, man vill liksom trösta sig med det onyttiga, konstigt nog..
 
Nåja, bitterhet har jag inte tid med..
 
Idag har jag haft en dag på hemmaplan..
Jag har packat väskan igen, plockat in tvätten, handlat lite till morgondagens frulle o "lunch" innan jobbet, bakat en äppelkaka av mor o fars goda äpplen, rensat lite svamp o slängt in dom i frysen, ska ta en runda med min nya dammsugare som borde va något bättre än min tidigare:D
 
Imorgon drar jag ut på vägen för en ny vecka i Jkpg..
Det kommer bli tuffare nu, längre dagar o tröttare huvuden o kroppar..
Det gäller att hålla humöret på rätt sida..
O bita ihop, det är på väg åt rätt håll...
Men RC kommer o kollar av arbetet, så det är lite som dommedagen..
 
Jag tar med datorn o håller er uppgraderade..
Tjaooo..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0