En seg lördag...

Sov till ca 10 idag..
Va uppe redan halv 7 men va gott att lägga sig igen o somna om..:)
 
Efter frullen cyklade jag ner till apoteket o hämtade sprutor..
Tacka vet jag högkostnadsskyddet..
10 500 kr i månaden är inget jag kan eller vill lägga på en medicin..
Men men..
på tisdag ska jag ta nya prover o se om blodvärdet har höjts igen..
Hoppas*
 
På eftermiddagen kom min fina vän o hennes sambo på besök..
Blev kaffe o fika ala FF..
 
Men de tyckte det va friskt o gott:)
 
Det va kul att ni kom..
Snart vill jag komma o äta smörgåstårta:D
 
Sen gick klockan saaaaakta..
O jag gick mellan köket o tvrummet o huvudvärken kom pga för mkt rökande o datakluttande..
Jag är såå avundsjuk på de som lyckats sluta röka..
jag vill, men jag har inte motivationen:(
Jag vet att jag skulle bli som en PMSkossa o lipa för ingenting o göra mig osams med folk o inte kunna göra ett bra jobb:/
Jag ska läsa boken igen o se om jag hittar den där sista gnistan..
Suck..
 
Jag valde att gå en runda  o få lite friskluft o handla lite inför middagarna framöver..
 
Blir "skeppans makarongryta" som innebär köttbitar med olika sorters paprika o lök.
Dock ingen ketchupsmak o bacon som ska vara med egentligen men det får gå..
Sen tänkte jag göra potatissallas ala FF m rostbiff..
Enkelt o det är ju lite lyxigare...
Nu är det trisst med matlagning, diskning o planering..
när jag va ute o gick ville jag oxå gå in på hemmakväll o plocka ihop en påse godis, eller gå in o hämta en pizza o fortsätta kvällen under filten med massa gottit o njuta av en lördagskväll..
Ne, inte jag inte. jag åt makrillknäcke o smaksatt vatten jag..
 
Men men, vaknade o hittade en finare figur i spegeln o det tackar jag mig själv för..
Svackor är väl vanligt antar jag..
 
 
"Det är en sak att bli frestad, men en helt annan att falla för dom"
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0