FF är igång...

Som jag skrivit innan så kör jag ju fitnesfighten denna månaden..
Alltså omgång nr 3...
Det ska ju egentligen inte behövas "omgångar", detta är ju något som jag ska kunna hålla mig till för det är ju ren mat, o jag blir mätt o jag är frisk inombords...
Men efter varje omgång så har jag fallit tillbaka i gamla vanor pga sockerboven som tar över mig när jag "fuskat" efter "Målgången"..
Men jag vet hur bra detta är för mig o min kropp, o jag vet hur lätt jag blir av med sockersug..
O varje gång jag gjort detta är det vissa maträtter jag varit sugen på efter ett par veckor, o inte just socker..
 
Det har varit allt från isterband, grillad korv med bröd o pajer..

Ja, detta är väl egentligen något jag KAN äta, men just dessa ffmånader så vill jag rensa kroppen o komma bort från allt socker...
Jag äter ju visserligen pasta, men i en mycket mindre mängd..
vitt mjöl används inte utan i bästa fall dinkelmjöl, annars mixad havregryn..
 
Har lite svårt för havregrynspannkakor så brukar inte bli små ofta jag gör dessa som mellis utan håller mig till kesoblandningar o smooties..
Enkelt att göra o smidigt att ha med sig..:)
 
En dag kan se ut som idag..
 
Frukost: musli med lite mjölk, 2 knäcke med keso o skinka m paprika, en kokt äggvita o en kopp te.
 
Mellis 1: Keso med apelsin och jordgubbar o vaniljpulver
 
Lunch: Soppa gjord på potatis, morot, lök, vitlök paprika o massa köttfärs o en sjuhelsikes massa kryddor som sedan blandas med en stor klick kesella för en "grytlikande" konsistens.
 
Mellis 2: Smootie av jordgubbar o lite pressad apelsin o vaniljpulver
 
Middag: Tonfisksallad med isbergssallad, spagetti, paprika, gurka, tomat, morot, kokt äggvita, tonfisk o en klick keso.
 
Mellis 3: Keso med kanel.
 
Mätt delux..
Sen är det ju förstås vatten i mängder..
O eftersom jag dricker kaffe o tränar så ska jag få i mig lite mer än 2 liter..
har räknat ut att det är ca 8 stora glas, o det är fan svårare än man tror:D
 
Nåja, det går framåt..:)
imorgon blir det kyckling med wok o spagetti som huvudrätt, o något mellis blir kesella m banan o kanel. Yummi!
 
Imorgon är jag ledig, o då ska jag med mor o barnen till Sävsjö o bada..
Hoppas bara bekinin sitter bra så jag har nått o bada i:D
 
Sen har jag bokat upp mig på ett pass pump..
Nu gäller det att ligga i o det blir allt för sällan jag pumpar, trots att jag vet att det är den bästa känslan efteråt..
Så ska bli roligt imorgon:)
 
Annars rullar dagarna på..
Jobbet har vi höjt till en högre växel vilket märkt på många sätt, även mitt humör..
Det går inte göra allt på en gång...
Framförhållning är bra, I know, men stopp o belägg, antingen gör jag klart det ena o tar reda på det andra sen, eller så fokuserar jag på det viktigaste först,  sen får det andra bli som det blir..
 
Men men..
Alla dagar kan inte vara bra dagar, o de kan även jag visa bevis på..
 
Nu ska disken bort, full diskbänk för andra ggn denna dagen..
 
Säger så, hej...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ha en trevlig ledig dag nu:)

Jag ska bjuda Madde på skinka å sommarsås efter jobbet! Ska försöka å tänka på dig:)
Kämpa känpa

Svar: Åh så gott...Njut åt mig oxå..:)
Hälsa maddelojn..
Pila

2014-03-06 @ 06:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0