Ett sockerfritt liv

Varit på föreläsning ikväll på helhets hälsan där Ellen pratade om hur mycket socker vi får i oss som vi kanske inte alltid tänker på.. 
Som musli tex, eller som smaksatta mejeriprodukter.. 
Det står inte alltid socker på innehållsförteckningar, det kan tex stå laktos, aspartam, xylitol mm! 
O det är inte hälsosamt i för stor mängd o det finns oftast många andra val som är bättre.. 
Visste ni atT i 2 dl vaniljyoughurt innehåller 5 sockerbitar!?
helt sjukt! 
O tanken med kvällen var att lära oss att välja smartare val.. 
Inte alltid för viktens skull, utan för hälsan i övrigt.. 
Mycket av det visste jag redan, med alltid bra med påminnelser o nya sätt att tänka.. 
Hon hade valt ut 5 olika "julgodisar" att bjuda på från ett recepthäfte vi fick.. 
Alla innehöll dadlar som sötning alt honung.. 
Inget farligt socker o guuud så goda!
felet är att jag inte kan göra sånt utan att äta för många.. 
Därför låter jag helst bli att göra nått överhuvudtaget..
men kul med nya recept om man nu vill lyxa till det under en fika.. 
 
 Innan vi gick fick vi titta in i "solrummet" där man får ljusterapi genom lampor som fyller oss med den Dvitamin vi behöver under vintern för att känna oss pigga.. Blev mellan 27-32 grader där! 
O det tror jag absolut att jag kommer prova på!
 
Innan jag säger god natt vill jag tipsa er om hemmapass på youtube! 
Fick själv tipset av en tjej som är grymt imponerande på att hitta motivation till att träna hemma!
kommer definitivt att testa på något av dom snart:) 
sök bara på "fitnessblender" o massa pass dyker upp:)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0