Att inspirera!

Alla har vi nog någon som inspirerar oss!
Kanske till och med flera stycken.
Någon som vi ser som bättre än oss själva, någon som har nått vi oxå vill ha, någon som gör något vi oxå vill göra.
Inte av avundsjuka, utan mer som en drivkraft att våga, vilja o kunna göra likadant..
Kanske har någon gjort en resa, samma som du alltid drömt om..
Någon kanske vågade anta den där speciella utmaningen, någon du länge funderat över..
Kanske har någon visat dig att inget är omöjligt, vare sig det handlar om stora eller små mål i livet..
Jag har många människor som inspirerar mig, men två sticker ut lite extra...
 
Den ena är min syster, en 2-barnsmamma som hinner med både sig själv, vänner och familjen..
Hon som får ihop vardagspusslet samtidigt som hon ger sig själv 2-3 timmar/veckan för att fylla på med energi genom träningen hon älskar..
Hon har gått ner måååånga kilo sedan T föddes och är idag stolt över sin kropp!
Hon har alltid varit en stark förebild för mig..
Den där tvillingen som alltid tagit första steget när det gäller allt, som visar mig att allt går..
Inte nog med att hon gett mig möjligheten att bli moster till två fina barn, det var även hon som drog med mig till Friskvårdscenter den där kvällen för snart 6 år sedan..
Vilket jag är otroligt tacksam över..
För jag fastnade totalt, och hittade oxå glädjen som träningen ger!
Tack Sandra, tack för allt..!
 
Sen har vi person nr 2..
Han som dök upp för lite över ett år sedan..
Han flyttade in i lägenheten över mig o var inte från stan..
Vi började diskutera träning då båda hade en önskan om att minska i vikt då han för en tid sedan fick nog på sin kropp o sitt sätt att leva när vågen landade på 130 kg..
Hans svaghet var mat, god mat, i för stora mängder..
Han började med att minska portionerna och motionera en hel del och vågen började sakta men säker gå neråt..
När han flyttade hit vägde han ca 110 kg och hade då lyckats övervinna 20 kg kroppsfett!
20 kg!! Fattar ni!!
 
Han började nästan varje morgon med ett besök på friskis och svettis för att träna gym..
Satt vid fruskostbordet o såg när bilen kom hem o imponerades av hur man hade motivationen att ge sig iväg på morgonen innan jobbet då jag själv inte är någon morgonmänniska..
Jag frågade om han va intresserad av att testa ett pass på friskvårdscenter, men han var inte så jättesugen, han "kunde" ju inte de passen o det skulle kännas pinsamt..
Så han fortsatte på friskis ett tag till tills jag övertalade honom att hänga med..
Tyvärr var jag klantig o valde CX som hans första gruppass, inte det roligaste direkt..
Men efter det testade han på både bodycombat o pump, och fastnade för det lika snabbt som jag gjorde den gången...
Efter det gick han aldrig mer till friskis, han stannade kvar på friskvård o kör idag mellan 3-5 gruppass i
veckan..
Även cirkelfys, crosstraining och spinning står på hans schema för ombyte är både trevligt och bra för kroppen..
Hans självförtroende ökade lika snabbt som kilona rasade..
Mat är fortfarande lika gott, men i lagom mängd..
Proteinpulver finns med i bilden och aminosyror..
Men vad som egentligen gjort denna kroppen möjlig är han själv..
Han har haft motivationen, han har tagit sig tiden, han har lyft stången, han har slagit, trampat och sparkat sig svettig gång på gång, o det mina vänner ger resultat!
På ca 14 månader står han idag på vågen o inser att han har tappat 27 kilo, 27 otympliga kilon, som han för 14 månader sedan bar på sin kropp vid combatens alla hopp, alla armhävningar och alla benböj..
Ni kan nog förstå känslan att göra allt detta idag, med en starkare, friskare och lättare kropp!
Han tackar mig ofta för att jag drog med honom på det där första passet, och lika väl som jag inspirerat honom till det så har han inspirerat mig till löpningen..
Jag va lika negativ till det som han var till gruppass..
O båda blev överaskade hur givande och roligt det faktiskt är..
Det handlar bara om o ge det en chans, innan det kan man inte uttala sig!
 
 
Ge gruppträningar en chans..
Man kan faktiskt forma en kropp utan maskinerna i gymmet..
Se själva!
 
Kom ihåg att denna personen vägt 130 kg en gång..
O har endast 3,5 ynka kilo kvar för att slå 50 kilo i viktnedgång!
DET ÄR IMPONERADE!!
Han är grym!!
Förstår ni varför han är min inspiration?
 
Alla har vi möjligheten, om vi har viljan, och någonting att motiveras av!
....BUMP IT...
 

Kommentarer
Postat av: Janne

Det finns ingen som inspirerat mig så mycket som du Pila! Varje pass vi kör är så sjukt bra! Vi taggar tillsammans innan, vi peppar under tiden och delar endorfin-kicken efter! Bättre träningspartner o vän finns inte!! Dreamteam Ringvägen forever! Vi är bäst och tillsammans klara vi allt!!!

Svar: Vi är snygga oxå, glöm inte det :D Det man ger får man tillbaka!!
Resan har bara börjat, vi har mål att slå till sommaren..
Let´s do this!!
Pila

2015-11-14 @ 13:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0