Det där med fredagsmys

Det är alltid en känsla som är svår att handskas med! 
Vad är fredagsmys för er? 
Är det extra lyxig middag? 
Ett glas vin till maten?
är det en film med massa tända ljus? 
En långpromenad!? 
Eller är det chipsen, lösgodiset eller varför inte blåbärspajen med vaniljsås! 
Allt det här låter ju sjukt härligt, eller hur! 
Men när man inte vill svulla, moffa eller trycka i sig det där söta o smarriga av olika anledningar, ja då får man lösa det på ett annat sätt! 
 
För någon är detta kanske fjantigt o väljer att unna sig nått "äkta", andra kanske tycker det är ett bättre alternativ än inget alls!
 
men jag tyckte det va gott o känns helt ok för mitt fredagsmys!
 
Har ni testat att göra daddelbollar!? 
Om ja, samma sak fast som kladdkaka!
 
har ni inte testar så är detta gjort på 
dadlar
havregryn
kakao
kallt kaffe
kvarg
nötter
finns ingen korrekt mängd utan brukar prova mig fram, men brukar använda mig av 4-6 dadlar typ..
mixar allt så det blir blandat o lite geggigt.. 
I med det i en form o låt stelna till i kylen.. 
Till hade jag kokosgrädde som jag testade för första ggn, sååå gott! 
Självklart så strödde jag över kokosflan över kakan oxå:) 
 
detta mina vänner är helt perfekt fredagsmys, gott, sunt o lätt att göra:) 
 
natt natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0