Crosstraining....

En ledig tisdag som blev på tok för mkt koffein och niccotin för mig..
Jag blir så arg när jag inte kan låta bli de där ciggen..
Så onödigt många dessa ledig dagar... blää
 
Men vid 18.30 va det dags att samla huvud o kropp för Crosstrainingen...
 
Det gjorde jag med ett glas cola crush o is..
Mkt gott...
 
 
Kan säga att jag inte va lika katig efteråt..
Ikväll var det tufft...
 
Började med kortleken..
Fyra olika övningar, en för varje symbol..
Burpees
Armhävningar
Rygglyft med lösa vikter
Situps
Och alltså antalet som korten visade, alla knäckt, dam o kung va 10 och Ess va 15..
 
Jokern va 25 utfall för varje ben, alltså tre ggr om man hann hela kortleken på de 20 minuter vi hade på oss...
Det va slitsamt kan jag meddela..
Hua...
 
Sen va det dags för nya övningar...
 
Två olika upprepades i 4 minuter...
Tex 5 marklyft/10 situps om o om igen tills tiden tog slut
Sedan byte av övningar för ytterligare 4 min..
det blev sammanlagt 5 omgångar..
 
som avslut blev det mage och sist stretsch...
 
Kan säga att jag va illamående, skakis och totalt slut när jag gick ut därifrån..
Men otroligt nöjd och lycklig:)
 
 
 
Snart dags att sova här..
Imorgon startar bilen väääldigt tidigt för att åka mot Ryhov...
Ska träffa min nya reumatolog vilket känns både bra o spännande...
Då jag inte va nöjd med bemötandet i Vvik så valde jag att tacka för mig och göra det smidigare både för dom o mig själv..
Jag va mest till besvär kände jag då jag inte bodde i rätt län längre..
 
Så imorgon får jag veta om provsvaren ser bra ut och om jag kan fortsätta med den medicin jag har..
Det som kan strula (har strulat innan) är levervärdet eller de vita blodkropparna (immunförsvaret) och skulle det vara fallet så är jag rädd för uppehåll, vilket jag INTE har lust med..
Det går lite för bra nu för att börja strula med kroppen...
Men jag känner inget ovanligt så bara att hålla tummarna:)
 
Då tackar vi för denna tisdagen!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0