Hej träningsvärk!

du är hatad, men ändå så älskad! 
Du är fruktad, men likt förbaskat efterlängtad!
det där kvittot på att man gör rätt, att man gör nått bra!! 
 
Efter ett combatpass i måndags o ett sjuhelsiketungt lunchpump-pass dagen efter så är min kropp öm o stel som ett kylskåp!
vet inte vad som är värst, att komma ner eller upp från toan!!
 
hoppas den släppt något till imorgon för då är jag på att igen:)
 
skulle ev tagit ett lugnare löparpass ikväll men benen ville knappt gå så fick bli en snabbrunda till affären!
 
innan det njöt jag på balkongen en bra stund i solen då jag slutade tidigt.. 
Läste klart boken med Kalle!
säger bara en sak, läs den!
har skrattar högt o han har så rätt i det han skriver!
hur viktigt det är med träning, hur lätt det är att tappa intresset för att man tränar "fel" för just sin personliga stil.. hur mkt endorfinerna gör med våra sinnen..
men oxå hur olika man ser på anledningen att träna..
man kan leva för träning, eller så kan man träna för att kunna leva.. 
Man kan äta olika för att utveckla sina personliga mål.. 
Vill man leva på torsk o bli fitnesssnygg då får man det, men vill man ta en pizza o en öl då o då så får man, om man vill, beroende på vad man vill åstadkomma..
huvudsaken är att man mår bra, o träning är bra i alla slags former för både kropp o huvudet!!
hans nya program "gympaläraren" på 1an pågår just nu under tisdagskvällarna.. 
Tittat på dom ikväll, o jösses va otäckt det är i dagens samhälle!
gympan är INTE populär, o han kämoar verkligen för att de ska få upp ögonen för hur kul man kan ha det.. 
Han är grymt inspirerande!! 
 
Nåja, nu ska det sovas! 
Hoppas på att dagarna på jobbet rullar på snabbt resten av veckan, för idag har jag varit riktigt opepp !!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0