Receptchock!!

Suttit o hittade lite spännande recept..
Dessa är några jag garanterat ska testa..
Om någon hinner före mig, så ge oss en kommentar..:P

Banan-o-blåbärspannkaka
2 morgna bananer
6 ägg
100 gram kokosflingor
1 msk kanel
2 dl frysta bär
1 msk smält smör (kokosolja helst)

MOOOOSA..:)


Powerbars 110 grader 90 minuter. (håller två veckor i skafferi)
2 dl hackade nötter,blanda med  frön oxå om man vill..
2 dl torkad frukt
2 dl havregryn
1 dl naturell yoghurt
2 tsk pepparkakskrydda ( whaaat? Kanel går nog bra)
1 msk flytande honung
lite salt

Mixa de större ingredienserna o blanda sedan samman allt o gör små runda/avlånga bars..

Nyttigare smulpaj
175 grader 15-20 minuter (obs, blir bara en portion)
1/4 dl valfritt mjöl
1/4 dl havregryn
1/4 dl solrosfrön
1 msk kokosflingor
2 msk kesella
Lite flytande honung för söthetens skull:)

Välj valfria bär, på med smulpajen o in i ugnen..
Servera gärna med smaksatt kesella, min favorit är vanilj, iaf till pajer..
(har ni inte testat kesella hallon så har ni aboslut missat nått.. Farligt god)

Bananmuffins
225 grader 20 min längst ner i ugnen
1,5 dl fiberhavregryn
1,5 dl grahamsmjöl
2 tsk bkpulver
1/2 krm salt
1 msk flytande margarin
1 ägg
1,5 dl mjölk
2 bananer
1 dl russin

Enligt receptet så ska du börja med att mosa bananerna, sen blanda i allt eftersom..
Förstår inte riktigt hur det ska gå för lilla ägget, men det ska säkert gå bra:D


Nu har jag suttit o tittat på massa gott så jag blev så sjukt sugen på scones, så ska nog göra det på torsdag morgon, när jag ändå e ledig:)


Som sagt, testar ni recepten så glöm inte kommentera..:)



Lycka till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0