Kickstart...

Som jag sa igår så startade jag morgonen med stavgång..
Hade glömt hur jobbigt det är..
Så armanra värkte ganska snabbt, o svetten rann i både ansiktet o på ryggen..
Men blev en 40 minutersrunda o det känns så jäkla bra o skönt när man e hemma..
Frukosten smakar alltid mycket bättre efter morgonpromenaderna..
 
Nu e jag klar inför kommande arbetsdag..
Kommer bli lite körigt idag skulle jag tro, klubbdagarna ska börja..
Men det e bara att le o se glad ut, då kommer man långt:D
 
Föresten, igår när jag skulle ta mina druvisar o lägga mig i soffan så hörde jag något obehagligt nere från bakgården..
Så jag smög ut på balkongen o vad i hela friden får jag se!!!
En halvnaken gammal man som går ute i "skogen" mellan lägenheterna o vägen..
Han hade på sig pyjamasshorts o ett tunt linne..
Skrek o flåsade hest o högt att det lät skitkusligt..
Jag blev ärligt talat rädd, o släkte ner allt o smög ut iigen för o se vart han tog vägen..
Men sen fick jag se, det va ju min förra granne på 97 år (!!), något onykter var han oxå..
Han hade på något vänster lyckats ta sig ut från sitt rum på hemmet här i jämte..
kl va ju över elva o jag visste inte om jag skulle springa ut till honom eller inte..
Han lät arg o samtidigt lite rädd...
Jag ringde mamma som skulle försöka kontakta hemmet men ingen hade svarat..
Så jag sprang dit o ringde på en klocka o berättade att mannen va ute i bara pyjamasen..
Efter mycket om o men kom det två st o vi gick ett varv runt kvarteret innan vi hittade honom..
Men då va han på väg in igen men på bakhållet..
Tänk om gubbstackarn hade trillat i skogen här nere o blivit liggandes, då hade han nog inte överlevt natten..:(
Hoppas för guds skull att de har bättre koll på sina gubbar o gummor där inne, så de inte vimsar bort sig under nätterna...

Kan fortfarande se den stackars mannen i sina vita kläder gå här nere i skogen med sin käpp, o höra de kusligt hesa andetaget..
Spooookie...
 
Ne, nu ska jag dra o jobba..
 
Ha en bra torsdag..
kramar
 

Kommentarer
Postat av: Hanne

Usch, ja hade me blivit rädd !!
Men vilken bra insats från dej o hjälpa till så han kom hem :) !!

2012-08-27 @ 07:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0