Superenkla muffins..

Fick fikabesök igår o insåg att jag inte hade något att bjuda på..
snabbt som tusan slängde jag mig in på google o fick fram hur goda muffins som helst..
o enkla, tog nog bara 5 min att slå ihop..
 
Skit i elvisp o annat konstigt, bara en gaffel o lite burkar:D
 
Receptet är..
 
75 gram smör
1,5 dl mjölk
 
3 dl havregryn
 
2 ägg
 
1,5 mjöl
1/2 dl sötningsströ
1 tsk bakpulver
1 tsk kanel
 
Valfri frukt, men tog bananer  i just denna.
 
Smällt smöret o blanda i mjölken..
 
Häll i 3 dl havregryn i en skål o blanda i smör/mjölkblandningen.
Knäck i ett ägg i taget o gegga runt..
 
Blanda mjöl, sötningsströ, bakpulver o kanel i en mindre skål o häll sedan i det i grynblandningen..
 
Lägg tunna bananskivor i botten på muffinsformen, klicka sedan geggan över o tryck ut det lite..
(den ska vara seg)
Jag valde att toppa med lite mer banan så de inte bara fanns i botten:P
 
In i mitten av ugnen på 225 grader o efter 10 min så e det klart..:)
 
Super saftiga o mättande:)
 
 
 
Testa vettja..:)
 
 
Nu ska jag dra till växjö med pappsen..!!
Wihuuuu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0