Juletider..

Igår va det söndag, då va det 4 timmars jobb som gick kalasbra..
Lagom med folk, o jag höll glöggen vid liv utan att bränna den:D
 
När jag va klar på worket blev det ehem o vända o sedan åka mot Vrum..
Jag stannade till på två kyrkogårdar o önskade två värdefulla människor en god jul o tände ett ljus..
 
Sen blev det ner till mormor o ge en julklapp..
Hon uppskattar sådant så pass mkt att hon till o med blir glad för att inslagspappret kommer från Vetlanda..:D
Det e liksom stort för henne då hon varit hemma jääättelänge...
Men hon va iaf intresserad av att komma o hälsa på, för det sa hon faktiskt:)
 
Sen blev det Magda för hela kvällen..:)
Det blev bingolotto med vinst till mig (ny lott)
Sen massor med hembakat o glögg...
Vi delade julklappar med varann o vi blev lika nöjda båda två:)
Som små barn satt vi brevid granen vid 12slaget o öppnade paket:)
 
va så mätt när jag åkte hem att jag höll på att pjuka....
Lovade att inte äta så mkt idag men det sket sig, om man säger så:D
 
Vaknade lagom sockerbakis runt 9 men låg kvar en stund..
 
Vid 11 tiden va jag hos sandra o vi satte igång med mat o allt annat..
Hon hade dukat jättefint o maten blev kanongod..
Men som vanligt äter man alltid för mkt..
Varför ska man gå två ggr??!
 
Sen va det dags för mys i gillestugan..
Efter en stund va det dags att ge sig ut o ta på sig tomtemasken..
Han va nog inte så jätteförtjust i tomten..
Men han svarade på frågorna o tog mig i hand innan jag gick..
 
Men efterråt så sa han att tomten va farlig o att han inte ville att han skulle komma tillbaka:D
 
Men shit va klappar det delades ut..
Men alla va nöjda o glada o även jag:)
 
Julklappar för mig e inget viktigt, jag klarar mig med nära o kära omkring mig..
För mig är det just det som e viktigast, att jag får ha dom nära..!!
 
Efter klapparna va det lite tvtittande innan ostkakan skulle ner i magen..
 
Efter det fick det bli en liten promenad med syster, för att få luft o lite motion mellan allt gott..
 
När vi kom tillbaka pysslade vi en stund med alla klappar innan det återigen va dags att äta..
Då blev det gröt..
Så jag kan säga att jag e proppmätt o vill inte se julmat igen:D
Men gott va det, o all julgodis va supersmarrigt..
 
Så tack till er alla för ännu en julafton:)
Vad juldagen kommer innebära vet jag inte än!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0