Aatjo!!

Näsan fortsätter rinna, o mattheten tilltar..
Solen skiner o jag får/orkar inte göra nått..
Så ledsamt..

Har ingen feber, men är slö o allmänt opepp..
Har lagt mig i soffan med några tidningar..
Får inte somna bara..:/

La mig igår med hopp om att ta lite intervallträning vid länsmans, men näe..
Jag blev utan morgonpromenad o allt det där..
Slängde i mig lite frukost o drog mig in till stan o tittade efter en jacka jag hade planer på att köpa..
Men den fanns inte kvar..
Tog en förmiddag hos syster m familj när jag ändå va inne:)

Lilla busen e så go..
Man vill bara äta upp honom:)

När jag la mig igår låg jag o tänkte väldigt mkt..
Det skulle vara för jävla bra o ha en "Percy" med sig varje dag..
En sådan där tränare som man i början hatade, riktigt hatade..
Han fick mig o känna mig värdelös, totalt misslyckad..
Vägrade gå på hans pass, jag va trött på o få skit kastat i ansiktet..
Men en dag vände allt, o insåg att det fanns en poäng med allt han säger o gör..
Det e ju för fasen hans sätt o peppa, att inte våga/vilja ge upp..!!
Fan, helt plötsligt blev han ju bättre än bra!!
O idag finns det inget som gör mig mer peppad än hans gap o skrik..

Det finns vissa perioder som gör mig mer eller mindre less på allt..
O det e då saker o ting slinker ner som borde stanna i skåpet, eller inte finnas alls här hemma..
Det handlar mest om:
*stress
*oro
*ingen kontroll på läget
*rastlöshet

Just nu är det mkt av allt..
Jag är orolig över hur det ska gå när mamma o pappa ska ut på äventyr, orolig över hur jobbet ska fungera(mest om bilen kommer fungera), Har ingen kontroll på hur arbetsdagarna kommer se ut, lite rastlös de senaste dagarna, vilket gör mig stressad. Göööör nått liksom!
O vips, ja då sitter jag där i soffan med en chokladkaka eller annat skit..

Jag mår bra när jag har kontroll.
När jag har rutiner.

Men det e ingen bra ursäkt för att få sitta o äta massa skräp..
Endel säger att jag behöver äta, för att inte gå ner mer..
Men jag vet hur fort jag går upp i vikt, hur lätt det är att hamna där jag en gång var..
O nej, dit vill jag inte!!

Jag behöver måndag, jag behöver en ny månad.
Jag behöver hitta tillbaka till min vardag igen..!!

Jag behöver framför allt bli frisk o kry igen..

Ska iaf ta cykeln ner till haga senare..
För någon nytta måste jag göra idag, annars klättrar jag på väggarna..!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0