Bakfylla pågår!


O fylla ska det bli..
Skämt o sido..:P

Blev ju som sagt utgång igår..
Va trevligt..
men ölspelet gjorde nog sitt:/
Att man aldrig lär sig. haha..

Jobbat tre timmar idag, vilket inte va så supernice..
Riktigt trött o allmänt ointreserad av allt va kundkontakt heter..
Men tillslut så gick den arbetsdagen över oxå..
Påbörjar min sista vecka på boa på måndag..

Just ja, fick önskemål om Gi-efterrätts-receptet..

Kan inte alls mängden, men det va en slags äppelkaka..
Dock inte den jättenyttigaste kanske, men ändå bättre än orginalet..:)

Skurna äppelbitar blandas med rinnande honung, kärnor från en vaniljstång o kanel.
Lägger detta i en form.
Sen blandar man havregryn med hackade nötter, rapsolja o rinnande honung.
Detta läggs över äpplena o in i ungen..
Till sås hade vi yoghurt med lite honung o kärnor från en vaniljstång..
Helt ok faktiskt..
Men visst saknar man vaniljsåsen o det knapriga smuldegstäcket..
Men vill man bli fin så får man lida pin som det så fint sägs..


Nu har jag slängt i mig lite mellis..
Blev knäcke med avocado som syrran tvingade på mig..
Men näe, färg o konsistens va lika otäckt..
Smakade knappt nått, så inget jag blir sugen på igen..:/
Sen tog jag fil med äpple o kanel..
Ät mkt kanel hönni, det ökar fettförbränningen..:)

Någon träning idag blir det inte..
Har ingen ork alls..
Men tog ju iaf cykeln till jobbet:P

Imorgon får det bli en promenad med stavarna..:)

Jag ska lägga mig o vila lite i soffan nu..
Kanske slumra till några minuter..
för sen bär det av till Vetlanda för ännu en fest..:)

Ser jag fram emot:)

Tack o hej från en dötrött tjej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0