Bööjar räta te sej.

Nu mår magen bättre..
O jag lika så..:)

Så idag blev det morgonpromenad..
O nu ikväll har jag bestämt mig för att det ska bli en promenad till..
Borde egentligen gjort styrka känner jag, men håller mig lite lugn med det..
Mjukstartar kroppen imorgon med vattengympa, o så kör jag boxercisen på onsdag..:P

Har samlat ihop 2 stora papperspåsar med reklam o kartonger så ska ner till återvinningen med dom..
Annars hade jag tagit med mig stavarna, men de får stanna hemma ikväll..

Har lagat mat o diskat nu..
Blev mina havrepannkakor..
Mkt mättande o smaken av havregryn tar inte över alls..
Dock tog jag lite sylt till, men det e nog inte så superfarligt..

Jag kom på mig själv tänka på en grej idag när jag jobbade..
Vissa säger "man lever bara en gång"
Fine, det har de säkert rätt i..
Men..
Om man tackar nej till sött o gott så säger endel ofta, "ähh, ät, du lever bara en gång o varför inte njuta o äta gott"
Men om man nu lever EN gång, varför inte då leva det livet där man mår bra o känna sig frisk o vacker!

Låter som jag kanske aldrig äter onyttigt..
FEL..
I helgen har jag ätit både en kexchoklad mini, naturgodis o Kinamat..
Det jag egentligen menar e att om man alltid skulle tänka så "äh jag äter, jag lever ju bra en gång" så kan de där kakorna/pizzorna/godisbitarna bli vääääldigt många..:/

Jaja, det va bara nått som slog mig:D

Ne, göra sig redo för kvällspromenaden..!!

Tjaaoo..!

Kommentarer
Postat av: sandra

pöulina... köp lågkallorisylt eller mosa egna hallon:)

2012-03-05 @ 20:23:22
Postat av: Vera

Jag håller med !

Man lever bara en gång och därför borde man välja mat med omsorg, och unna sig när man verkligen verkligen "förtjänar" det ;)

Undra om vi åkte på ungefär samma skit du och jag ?!

Har också legat helt död hela helgen- kul när vädret har vart underbart.. Men nu är vi tillbaka igen ;) Ses på lördag !

2012-03-06 @ 06:35:40
URL: http://ecat-carpediem.blogspot.com
Postat av: Svar till sandra o Vera..

Ja där sa du nått Sandra, får jag testa..:P



Jag vet inte Vera, jag hade bara ett akutbesök, men mådde illa, va matt o magen sved till förbannelse..

Men nu börjar man räta till sig igen:)

Japp, det gör vi..

2012-03-06 @ 09:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0