klapp på axeln!!

Trots trött o körig dag på jobbet så tog ja mig till gymmet..

O det va ca 7 personer till, så det kändes bra..
Dock va jag ensam tjej så kände mig lite uttittad när jag klev in:D

Började med att gå på bandet..
Blev 5 min, sen va jag urless på det..
(vet, man borde värma upp lite mer)
Sen tog jag med mig en låda o gick in i salen o plockade fram vikter o stång o matta..
Sen va jag där i 30 min..
Tog med mig mp3n vilket underlättade mkt..

Körde typ en vanlig pumpuppvärmning, gick igenom alla saker med lättare vikter alltså..
Sen ökade jag till benvikter..
Körde lite av varje..
Sen lite bröst, biceps, triceps, axlar o rygg..
Körde verkligen slut på tricepsen..
Avslutade där inne med magövningar..

Plockade fint i ordning efter mig o gick sedan ut i salen igen..
Satte mig o körde ganska tungt på en av rygg-maskinerna o sen gick jag bort till de stora grabbarna som tog baaootavikter, men jag plockade fint fram mina 4 kg´s hantlar o körde fjärilen tills jag inte fick upp armarna mer:D

Sen gick jag bort till gåbandet igen o gick 5 min till o stretchade armarna under tiden..

Så efter 50 min satte jag mig i bilen, nöjd o lite småstolt över att jag faktist tog mig dit:)

Nu har jag en fråga igen:)

1. Hur viktigt är det att man går igenom alla muskelgrupperna?
2. Måste man hålla sig till några få under ett pass, eller kan man gå igenom alla men färre övningar?
3. Om man vill träna något speciellt område mer än andra, kan man hålla sig till bara just den delen under ett tag, eller kan det bli skadligt i slutet?
Någon smart där ute? :)

Jag va lite sugen på att åka tillbaka imorgon, men jag tror jag tar mig en promenad då istället..
skulle ju bli lite finare väder..

Men först ska jag jobba veckans sista dag..
Jag ska dessutom stå för öppningen imorgon..
Så lilla jag ska vara ensam en stund på heeeela byggen..
Ojoj..:)
Men det ska nog fixa sig iaf..
Brukar ju alltid komma lite tidigare än vanligt så jag hinner nog klura ut hur det går till..:)

Nu har jag ätit, o kan ni tänka er..
Det blev precis exakt vad jag åt igår, o på rasten idag..
Fläskfile med sallad o lite potatissallad:D
Gott, enkelt o klar på två röda;)

Nu måste jag in i duschen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0