24-11-12

Idag är det lördag..
O detta datum har en stor betydelse för mig..
 
För tre år sedan stod jag på jobbet i Virserum..
Jag minns så väl att det va en bra morgon, o jag "firade" 1 år på den arbetsplatsen...
Telefonen ringde, det va min mamma...
Förstod att det va något som hänt, för hon visste ju att jag va på jobbet o brukar annars ringa dit..
Hon grät, och berättade det som hänt o jag bröt ihop..
Gick ner i källaren på jobbet, svor o hyperventilerade innan jag gick upp till kunderna igen..
Rödsprängd i ögonen fortsatte jag spela mitt glada spel..
Det blev lunch, jag hann inte ut genom dörren innan tårana kom igen..
Jag ringde min kusin, förklarade o hämtade andan mellan meningarna..
Jag satt vid köksbordet, men äta va inte o tänka på..
Timman gick o jag tog bilen tillbaka till jobbet..
När jag kliver ur bilen ser jag mina föräldrars bil åka förbi..
Det va sista gången jag såg dom, mina älskade hundar i bagagen, i alla fall i liv...
 
Sista gången jag "träffade" dom gick jag förbi dom när de mötte mig i dörren..
Jag va stressad o hann bara slänga igen dörren o säga ett snabbt hej då..
Om jag ändå hade tagit mig tiden, men då visste jag inte att de va sista gången de såg mig...
 
Idag vet jag att beslutet som togs just då va rätt..
Men det tog tid att acceptera det..
Efter en vecka utan dom kom tatueringen..
När jag flyttade hemifrån tog Izor över min säng..
Han va ofta uppe o väckte mig på¨morgonen..
Ibland hoppade han upp i sängen o vilade en stund..
Ibland smög han in o tog något från någon hylla o smög ut igen..
Full av bus..
Rimbo däremot, han va listig..
När han surade för att Izor tagit bästa platsen i soffan skällde han till o sprang mot dörren, men bara halvvägs, för han visste att Izor skulle snabba på o springa om honom mot dörren..
men när Izor insåg att han blivit lurad va det för sent, för hans plats va upptagen av en mycket nöjd RImbo..
De va bröder, ett år emellan..
Det känns bra att de har varandra där uppe bland stjärnorna..
 
Saknar er pojkar!
 
 


 
Nog om tråkigheter..
 
Idag har jag hoppat in o jobbar extra..
Men uuuh så sega timmar det va..
Men tillslut så va dagen klar o jag begav mig hemåt..
 
Slängde i mig lite mat o sen tog jag en promenad..
Nya västen va på, o volbeat i öronen..
Solen va kvar en lite stund iaf...
 
Det känns alltid bra när man kommer hem..:)
 
Vid femtiden va det kaffe hos syster m familj o L..
Jag o Elias började med maten, tacos..
Han e en riktig mästerkock..
Han skär gurka, tomater o sallad.. (med matkniv)...
Sen hur de bitarna ser ut hör inte hit..
En o annan gurkbit va det provsmaksbett på innan de åkte ner i skålen..
Det går så fort så hinner inte med:D
 
Vi smaskade gott, o jag åt liiite för mkt tacochips..
:/
Så efter lite "så mkt bättre" på tv, Elias crazybus o slöande i soffan så begav jag mig ut på min kvällspromenad hem..
Jag kände mig som en höna, det va svinhalt o varje steg jag tog så sprätte de till med skorna:D
Men hem kom jag, o det va skönt att gå ute i kylan efter all mat..
 
Nu har jag tagit en kopp te o ska lägga mig strax..
Hoppas jag sover lääänge imorgon..
Har nästa sovmorgon lördag den 8 december..
Heja heja..
 
Tack för ikväll !!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0